Zeph Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Eg satte nylig inn dioder i dashbordet og såg at heile instrumentdelen var laus og kopla til med 3 pluggar. Kunne du åpna opp den boksen og klypt av ein ledning eller liknande slik at KM-tellar ikkje går lengre? Har ikkje tenkt å gjere det altså, berre lurte :) Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Eg satte nylig inn dioder i dashbordet og såg at heile instrumentdelen var laus og kopla til med 3 pluggar. Kunne du åpna opp den boksen og klypt av ein ledning eller liknande slik at KM-tellar ikkje går lengre? Har ikkje tenkt å gjere det altså, berre lurte :) eg har ikkje peiling... men tippe da ikkje e så enkelt... ein ting kan eg garantera; ingen som les detta innlegget komme te å villa kjøpa din bil:) var det vanskelig å demontere dashen? masse arbeid? vanskelig å få sammen? Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Bare å skru ut speedometer wieren fra girkasse det, men den dagen det smeller kan dette SVI.... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Men det er jo ingen wire som går til den fysiske teljaren du har u dash. Å demontere stasen var null problem. 2, 4, 8...8 skruer trur eg så var alt laust. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Men det er jo ingen wire som går til den fysiske teljaren du har u dash. Å demontere stasen var null problem. 2, 4, 8...8 skruer trur eg så var alt laust. ok... men eg trur ikkje eg våger å demontere heile dashen... kiipt viss eg ikkje får den sammen... Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 KM lengden blir lagret i en chip bak instrumentene. Hvis du skal tukle med den må du lodde den løs og koble den til en PC for omprogrammering. Ellers kan du kjøpe en "Dings" som koster alt mellom 15000 - 80000 for å stille tilbake. :) Dyrt med andre ord :) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Sorry min feil, tenkte ikke på at det ble digital teller på P11 i farta... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 ok... men eg trur ikkje eg våger å demontere heile dashen... kiipt viss eg ikkje får den sammen... Sjekk ut http://www.whipeout.net og galleriet. Der skal det ligge noen bilder som kanskje kan hjelpe de som er litt usikre på demontering av dash. Ekke så vanskelig... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 på p11 er det bare å dra ut kontakten på gearkassa :) da går ingenting Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 på p11 er det bare å dra ut kontakten på gearkassa :) da går ingenting Det har jeg gjort nå.. Hehe... Speedometeret fulgte turtelleren, så hvis jeg stod i ro og kjørte motoren opp på 3000rpm, så kjørte bilen i 50 eller noe slikt. Og km telleren gikk selvfølgelig også... Dette skal fikses nå som alt er plukket ut igjen.. Hehe.. Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Det har jeg gjort nå.. Hehe... Speedometeret fulgte turtelleren, så hvis jeg stod i ro og kjørte motoren opp på 3000rpm, så kjørte bilen i 50 eller noe slikt. Og km telleren gikk selvfølgelig også... Dette skal fikses nå som alt er plukket ut igjen.. Hehe.. På den lyse siden så blir det vertfall noe mer nøyaktig måling på hvor mye motoren er gått! :bump Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 På den lyse siden så blir det vertfall noe mer nøyaktig måling på hvor mye motoren er gått! :bump Km standen ligger i speedometeret så der står den lengden chassiet har gått for å si det slik. Men dette har ingen betydning for motoren nå da, i og med at det er snakk om en så og si fullstendig overhaling av den.... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg