Gå til innhold

Mazda Luce

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en Mazda Luce utgave.

Bak står det: Genteel-X 2.0i

På forskjermer står det Limited Edition

På bakskjermer står det Luce

Kort fortalt er det en DeLuxer utgave av Mazda 929.

 

Det er automat - automatisk klima anlegg med aircondition - cruice- el.vindu - justerbare dempere - høyreratt.

 

Reversklutchen er noe dårlig, så den kan være litt vrien å få i revers.

Er det noen som har generelt peiling på Luce - eller som kjenner andre som har.

Linker: http://english.auto.vl.ru/catalog/29575/

 

Fikk tak i den på FINN. Var egentlig en japansk dame som hadde hatt den med til Norge da hun flyttet hit - så jeg tror den var ny da den kom i 88. Den har høyreratt - og etter å ha sjekket på alle mulige nettsider, ser jeg at den stort sett er solgt i Russland, New Zealand, og muligens importert noe til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo noe info:

 

The third generation HB Cosmo from 1982 shared the Mazda HB chassis with its twin, the (Click link for more info and facts about Mazda Luce) Mazda Luce. The Cosmo name was available on a coupe, hardtop and sedan body. Its equal (Click link for more info and facts about Mazda Luce) Mazda Luce variant was not available in coupe form. The HB Cosmo/Luce was the only car in automotive history to option all three forms of Automotive engine. Piston, Diesel and Rotary.

 

Mazda offered three versions of rotary engine for the HB series. A 12A-SPI, 12A-turbo and 13B-RESI. The latter available with automatic transmission only. The 1982 12A-turbo Cosmo coupe was officially the fastest production car in Japan at one stage.

 

The HB Cosmo was sold with its rotary engine option in Japan only. The Luce variant was replaced in 1986, but the Cosmo soldiered on unchanged until 1989.

 

1986

The 1986 Luce was large and luxurious on the HC platform, now with the 13B (Click link for more info and facts about turbo) turbo engine. It was still exported as the (Click link for more info and facts about Mazda 929) Mazda 929, and differed from the (continued) Cosmo.

 

1989 was the last year of the Luce nameplate. The (Click link for more info and facts about Eunos Cosmo) Eunos Cosmo continued on a new platform (JC), and the HD platform spawned the (Click link for more info and facts about Mazda Sentia) Mazda Sentia (now exported as the (Click link for more info and facts about 929) 929), and the (Click link for more info and facts about Efini MS-9) Efini MS-9, but there was no longer a rotary model of the large sedan.

 

På denne linken, ser du også hvilke motorer som var tilgjengelige til denne:

 

http://www.absoluteastronomy.com/encyclopedia/m/ma/mazda_luce.htm

 

Du har visst 116-hesteren. Lurer på om det var denne som satt i en vanlig 929.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst alt du, mazdafun :pray

 

 

Hei.

 

Har ikke alt. Har faktisk mindre og mindre. Bare spør Bilhoggeren. Han fikk en ladning her om dagen.

 

Det er like gøy hver gang det skjer. Jeg kommer inn på kontoret, og leverer papirene. De ser det er en 323 GT-R turbo 4wd, og lyser opp. "oj-oj, her kan vi tjene penger på deler"-tenker de. Så kommer de ut å ser bilen. Den er seff helt rensket for deler, og bare å kjøre rett i pressa. :bump

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår