TMIKKEL Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Er det noen som har peiling på hvordan man chipper en Civic VTI. Skal chippe en og lurer på hvilken chip man kan benytte og eventuellt hvor man kan få tak i en. Er det verdt å kjøpe et effektannlegg også? Tenkte at jeg skulle ta meg en tur i nord sverige siden dette er nermest der jeg bor. Noen som kan hjelpe meg???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Er ikke stort å hente med en chip... Les her f.eks... http://forum.club-honda.org/viewtopic.php?t=1016 Ville går for eksos, luftfilter, grenrør osv FØR jeg kjøpte en chip.. Remapping er oxo et alternativ... Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMIKKEL Skrevet April 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2003 Dro til Sverige en tur. Var å snakka med noen som dreiv med multichipping. Tror det var det det hette. Uansett bilen er chippet opp uten å overdrive 12 hk. Han hadde mulighet til å fjerne turtallssperra, men fikk noe bug med nedlastinga fra england. Dermed dro vi hjem med chip og turtallssperre. Neste steg er å kjøpe effektannlegg å turbo. Sies at vti`en tåler 380 hk. Har litt vanskelig for å tro d. Er det noen som vet.... Lurer på turbo til 1,3dx også. NOEN SOM VET........?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renjål Skrevet April 16, 2003 Rapporter Share Skrevet April 16, 2003 hør med import-tuning.no og powerzone.no et komplett kitt kommer på ca 25000.- pluss montering.. men det gjørru jo sjææl :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackice Skrevet April 18, 2003 Rapporter Share Skrevet April 18, 2003 Originally posted by TMIKKEL Neste steg er å kjøpe effektannlegg å turbo. Sies at vti`en tåler 380 hk. Har litt vanskelig for å tro d. Er det noen som vet.... Lurer på turbo til 1,3dx også. NOEN SOM VET........?????? Hmm, hvis du tenker 2ganger på det der så vil jeg si at det høres mye ut, samt at det er ikke sikkert at 2like motorer vil tåle like mye ladetrykk (hente ut like mye hk). Man regner vel med at man kan ta ut 300hk av en b16a motor uten innvendige modifikasjoner med turbo og nye dyser. Men det avhenger jo som sagt fra motor til motor. Skal du ha mere så er det å sette inn borre ut og sette inn "sleeves", nye råder, stempler osv å lade noe hinnsides etter dette ;) Siter Mvh David Vingerhagen Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg