Gå til innhold

Bruttern hadde ulykke...

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Men skyld deling betyr vel ikke at en dekker sine egne skader..

På jobben klarte em fyr å rygge på lastebilen min akkurat når jeg begynte å kjøre.. Dvs at begge hadde kjørt kjøretøyene sine maks 50 cm når vi traff hverandre akkurat på hjørne av bilene..

Jeg fikk bare et lite sprekk i blinklys glasset og 240 fikk ødelagt lyktene og trykt inn skjermen..

Alle var sikker på at det var soleklart 240ens skyld i og med at han rygget men det ble skyld deling og regningen vår kom på 8000 kr.. Ingen ting på min bil som ble fikset hvertfall

Så jeg tror de legger sammen alle skadene og deler på 2 når det er skyld deling

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kartbildet du har lagt inn er riktig, og den svingen du har tegnet at det skjedde i, stemmer, så vil jeg si at det kan bli vanskelig å si hvem som har skylden, så lenge begge skylder på den andre. Jeg har bodd der oppe i 25 år og veien er mer enn brei nok for biler i begge retninger og biler parket langs kanten, men som du sier så har folk en tendens til å ligge litt langt inn i svingen på vei nedover. Det står ganske ofte også biler på høyre side i utgangen av svingen som de som kommer nedenfor må vike for. Men hvis du skriver at det skjedde lenger nedi svingen så begynner jeg å lure, for det har det aldri stått biler i veien så lenge jeg har bodd der. Men på denne veien så må det være veldig enkelt for politiet og de som var på stedet å se hvem som kom over i feil kjørebane, eventuelt må jo politiets bilder kunne si noe om hvor i veibanen bilen stod, og dette vil jo bli etterforsket av politiet som en trafikksak med personskade, og da vil forsikrings selskapet ta endel hensyn til hva politiet kommer til i sin sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke riktigt... men det finnes et fond eller forening som man kan rette kravet til hvis man har en kollisjon med et uforsikra kjøretøy som ikke vil gjøre opp for seg..

Sikker på det der? For jeg mener at forsikringa til BMW'en må betale til BMW eieren når det ikke finnes ett annet forsikringsselksap som betaler ettersom Civicen kjørte uten forsikring. Så skal BMW'ens forsikringsselskap reise regress krav mot Civic eieren. Du har forsikring på bilen i f.eks. IF og da skal de utbetale erstatning etter forskriftene. Du skal ikke bli skadelidene pga at en kjører uten forsikring. Det fonden du snakker om tror jeg kan være det fondet som betaler for herværk etc.

Og ettersom Civicen er uforsikret vil nok den få skyld ettersom om den egentlig ikke skulle vært på veien. Hadde hun latt den stå hadde dere ikke kollidert. Men er litt usikker. Mens utbetalingsdelen er jeg 99% sikker på.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det der? For jeg mener at forsikringa til BMW'en må betale til BMW eieren når det ikke finnes ett annet forsikringsselksap som betaler ettersom Civicen kjørte uten forsikring. Så skal BMW'ens forsikringsselskap reise regress krav mot Civic eieren. Du har forsikring på bilen i f.eks. IF og da skal de utbetale erstatning etter forskriftene. Du skal ikke bli skadelidene pga at en kjører uten forsikring. Det fonden du snakker om tror jeg kan være det fondet som betaler for herværk etc.

Og ettersom Civicen er uforsikret vil nok den få skyld ettersom om den egentlig ikke skulle vært på veien. Hadde hun latt den stå hadde dere ikke kollidert. Men er litt usikker. Mens utbetalingsdelen er jeg 99% sikker på.

TFF

Trafikkforsikringsforeningen (TFF) tar seg av sentrale oppgaver innenfor motorvogntrafikk. Blant flere andre oppgaver håndteres skader forvoldt av ukjente, uforsikrede og utenlandske motorvogner av TFF. TFF kan således trolig hjelpe deg dersom du eller dine eiendeler er blitt påført skade her i landet.

http://www.yff.no/dt_TFF_front.asp?gid=2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne siden. Blir uansett reist regresskrav. Men jeg hadde krevet at forsikringsselkapet hadde ordnet med dette. Tror det er mest vanlig også. http://www.fnh.no/default.asp?tf=y&gid=1365&amid=46212

BTW: Historien om den dødsulykken der er det en nabogutt som var med på.

http://www.smaalenene.no/nyheter/article1108428.ece

Lurt...

Edit:

Etter å ha tenkt litt frem og tilbake tror jeg at det blir ett fett om du melder skaden til TFF siden alle selskaper er medlem og de kommer til å melde i fra. Virker som om alle forsikringsselkapene har en "pott" slik at ingen blir mer skadelidene enn andre. Så resier TFF regress igjen... Bare en tanke om hvordan jeg tror det er.

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFF

Trafikkforsikringsforeningen (TFF) tar seg av sentrale oppgaver innenfor motorvogntrafikk. Blant flere andre oppgaver håndteres skader forvoldt av ukjente, uforsikrede og utenlandske motorvogner av TFF. TFF kan således trolig hjelpe deg dersom du eller dine eiendeler er blitt påført skade her i landet.

http://www.yff.no/dt_TFF_front.asp?gid=2001

Dette fondet dekker kun skader på eiendeler og personer, men IKKE motorkjøretøy.

Med andre ord.. Kjører jeg ned gjerdet ditt kan du få dekket det selv om jeg stikker av.. Men kjører jeg på bilen din og stikker av sliter du.

Dette var det ihvertfall en jurist som fortalte meg for noen år siden..

Forøvrig, i Ravnkollbakken som den aktuelle ulykken i denne tråden skjedde er det såpass god plass at det er null problem med parkerte biler på begge sider av veien, det vil fortsatt være god plass til å møtes mellom de.

Jeg tipper det blir skylddeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fondet dekker kun skader på eiendeler og personer, men IKKE motorkjøretøy.

Med andre ord.. Kjører jeg ned gjerdet ditt kan du få dekket det selv om jeg stikker av.. Men kjører jeg på bilen din og stikker av sliter du.

Dette var det ihvertfall en jurist som fortalte meg for noen år siden..

Forøvrig, i Ravnkollbakken som den aktuelle ulykken i denne tråden skjedde er det såpass god plass at det er null problem med parkerte biler på begge sider av veien, det vil fortsatt være god plass til å møtes mellom de.

Jeg tipper det blir skylddeling.

Skulle sjekke forsikring på en bil i går og kom over en side der det sto at om du hadde delkasko og krasjet med en utenlandsk bil så hjalp TFF deg med å få penger fra det andre selskapet om det ikke var din feil.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider