gragaasa Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Ja, skal som sagt tidligere kutte og sveise der det er rusthull, men tenkte på resten av golvet, eneste rusten som er der er overflaterust som er kommet nå når bilen har stått slik dere ser på bildet, og noen plasser er det bare rustvann som har størknet. Men hvordan skal jeg sandblåse inne i bilen da? Blir ikke det syyykt støvete? Ikkje støvete, bare mye sand. Hadde en kompis som fikk sandblåst bilen sin. Gikk noen uker og kupevifta tok kvelden, grunn: Sand inni kupevifta! hehe;) Du må nok dekke til en del, dashbord og sånn. Men ellers er all sand bare og koste ut etterpå. Slik "rustvann" er vel bare og slipe bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Ja, men det jeg lurte på var om jeg må slipe helt ned til metallet eller om det er nok å bare få vekk skitten ned til den kvite lakken/grunninga? Har forøvrig hørt at det ikke er særlig lurt å sandblåse så tynt blekk, da det ødelegger all den "naturlige" rustbeskyttelsen, og bare speeder opp rustens angrep, stemmer det? Kommer til å fortsette makket med å pusse og slipe i morgen da så får jeg kappet ut rusthullene i morgen kveld håper jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Ja, men det jeg lurte på var om jeg må slipe helt ned til metallet eller om det er nok å bare få vekk skitten ned til den kvite lakken/grunninga? Har forøvrig hørt at det ikke er særlig lurt å sandblåse så tynt blekk, da det ødelegger all den "naturlige" rustbeskyttelsen, og bare speeder opp rustens angrep, stemmer det? Kommer til å fortsette makket med å pusse og slipe i morgen da så får jeg kappet ut rusthullene i morgen kveld håper jeg. Det er nok å blåse vekk det som er rust/rustbobler. Er det fin lakk uten slikt er det ikkje nødvendig å slipe vekk. Er ikkje så sikker på det utsagnet der, noe må du da gjøre for å få vekk rusten, sandblåsing er etter min mening det eneste som kan gjøre en skikkelig jobb. Men så spørst det hvor god jobb du var tenkt og gjøre da? Det er garantert mer rust på bilen enn det lille du ser i bunn der. Et utsagn er at du ser bare 30% av rusten på en bil når den ikkje er plukket fra hverandre. Noe jeg har erfart er ganske så korrekt, om ikkje mer rust! heh damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Må bare få si at fargen på denne bilen var nydelig..:) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Vet du fargekoden? Syntes den fargen var veldig fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Har vert på ferie en 14 dagers tid, så har ikke fått gjort så voldsomt, starter med litt montering av bremsevaiere o.l. idag, så får vi se hva som skjer videre. Skal se om jeg finner fargekoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Hey. Pen bil, likte fargen veldig godt! Den så ut til å være ganske pen:) Beklager OT: Så i første innlegget au du skulle på U2 konsert:D Jeg var der selv! Sto helt fremst der, ved høyre høyttaler rigg:D Ja, sinnsyk bra konsert!!! Keep on the good work:D Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Jaja, får vel dra opp igjen denne nå da. Gått ett år nå snart, men ble litt for travelt til at jeg fikk oppdatert noe særlig på sensommeren. Høstsesongen startet på igjen, og måtte stikke sydover til Oslo. Har gått litt i rykk og napp siden den gang men det som er gjort er følgende: - Golvet er kappet, sveist, grunnet(Brunox) og lakket og det ble ganske så bra på 2. eller var det kanskje 3. forsøk? - Den nye bakstillinga er på plass, og bilen sto på alle fire en stund. Men er nå satt på "felgen" igjen av årsaker som kommer under her. - Vannlekasjen i motoren viste seg å bare være ei av sikkerhetsproppene som hadde poppet ut, denne er nå erstattet. - Varmeapparatregisteret (er det det heter? Ihvertfall den "radiator" dingsen til kupeluft-systemet) er byttet ut pga en liten lekasje. Tja, tror det var allt som har blitt gjort. Så til ett par ting som dukket opp. Jeg tenkte jeg skulle ta av breddere og lister for å få renset bort alle barnålene og all sanden som lå bak de, men der poppet det frem endel rust der også. :( De fremre er ikke så ille, så de kan fikses ved sliping, brunoxering og lakking, men de bake så det verre et med. Må nok til med sveisen igjen der. Så må jeg finne ut av hva fattern og bruttern knabba fra motorrommet mitt i vår og skaffe nytt der også. :iconsm I tillegg viste det seg at det ikke bare var varmeaparatregisteret som hadde ført til at det hadde dannet seg ett par innsjøer og påfølgende rust i dørken, men også frontruta ser ut til å hatt en finger med i spillet. Ting som må gjøres nå er altså: - Hjulbuer og muligens også resten av kanten nede rundt bilen må fikses for rust. - Motor må monteres sammen igjen. - Lyddemping. - Interiør må på plass igjen. Stoler og tepper må renses først. Så noen spm til slutt. Noen som har erfaring med hva som er enklest/mulig å gjøre med hjulbuene? Er det mulig å kappe og sveise på nye hjulbuer fra en annen Golf, eller er det enklest å bare ta å kappe ut de områdene som har rust, og erstatte disse? Noen som vet og gode måter å få renset setene på? Har stått litt overallt, og har noe fugleskit på seg, samt at wunderbaumlukta sitter i enda. Er det foresten noen som ser om det er G60 eller GTI-breddere jeg har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exs Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Vet du fargekoden?Syntes den fargen var veldig fin. LC3U om jeg ikke tar helt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Ja, var ett par som spurte etter den, så la den til i hovedinnlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 ser ut som g60 berdding spørru meg.. så breie ut foran Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 ser ikke so breie ut.. jeg tror det er vanlige gti breddere:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Fikk samenlignet de med noen andre og virker som det er GTI ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 hehe, bildene ljugde vel litt da :) så ut som g60 ved første øyekast :P uansett et veldig pent utgangspunkt for prosjektet :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exs Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 hehe, bildene ljugde vel litt da :) så ut som g60 ved første øyekast :P uansett et veldig pent utgangspunkt for prosjektet :) det ER G60 breddere.. man får ikke gti "breddere" med kanalskjørt de bredderene (etter hva jeg ser på bildet) ser ut til og ha adaptere til kanalskjørt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.