Gå til innhold

Golf GTI -hva skal jeg se etter?

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

Gjenstridige. Var svinbillig. andre selskap skulle ha fra 10k og oppover uten delkasko. Måtte forsikre meg flere ganger om at han sjekket at det var 16V før han tasta inn skiltnr. Da han gjorde det, og prisen ble stående, ble jeg litt veldig sjokka.

------------------------------------------------

x 1987 Golf MK2 GTI 16V

x 1992 BMW E36

------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grisedyrt for meg iallefall.

 

1.8 GL

Bor i Oslo. 19 år.

 

12000 kr for 12000 km. Oppgradert til 20000 km ble det 15000 kr.

 

På nett-kalkulatoren til Gjensidige er det bare én mulighet for GTI. Tror 16V er dyrere enn denne (men det vet jo ikke du når du bestiller).

 

Når noen fyller inn bokstavene "GTI" begynner det å blinke i et stort rødt lys på kontoret til forsikringsselskapene.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grisedyrt for meg iallefall.

 

1.8 GL

Bor i Oslo. 19 år.

12000 kr for 12000 km. Oppgradert til 20000 km ble det 15000 kr.

 

 

Jeg er 22, har en 87'er 1.8 GL, kjøpte min første forsikring nå, så har 20% startbonus.

12000km, bor i Trøndelag. Delkasko (tyveri, brann, etc).

6500,-

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne et par ting.

 

Har delkasko, med ekstrautstyrsforsikring til intil 10000 kroner. Denne bør økes, da den ikke koster mange kronene. (Felger, stereo osv.)

 

Startbonus på 20% her også. Den går forhåpentligvis opp nå, etter 1 år.

 

--

 

En annen ting. Var innom kalkulatoren til Gjensidige igjen for et par uker siden. Da så jeg at prisen nå var mye lavere både for GTI og for den jeg har nå. Prisen på 12000 km med akkurat de samme kriteriene som var da jeg kjøpte bilen, har nå falt fra 12000 kroner til 8000. GTI ville før ha kostet 19000, mens nå kostet det "bare" 12000.

Flere km var heller ikke like dyrt.

 

Mener at jeg måtte fylle inn postnummer da jeg registrerte forsikring den første gangen, mens nå var det ikke noe felt for postnummer der. Kanskje det ikke er like stor forskjell på bosted lenger?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka hos gjensidige og if på kalkulatoren deres, med følgende kriterier:

 

1986 Golf II GTI (hos if fantes det kun Golf III GTI 1986 model, flaut for dem? lol )

12000km

30% bonus

egenandel 4000, 10 000 i ekstrautstyr forsikring

medlem i NAF

Godkjent Alarm

Delkasko

Registrert bostedsadresse: selbu, med egen garasje (leilighet på stjørdal uten men det hysher jeg om til dem :p)

 

 

Gjensidige: 11841,-

IF: 10256,-

 

syntes igrunn dette var litt dyrt.. men det må da vel være litt avvik i prisene i forhold til de på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes igrunn dette var litt dyrt.. men det må da vel være litt avvik i prisene i forhold til de på nettet?

 

Ring Gjensidige og si at du har fått en bedre pris hos If..., og spør om de kan ordne en billigere avtale. Er visstnok lett å prute.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dum du kaldblod ;) skal si til dem at if tilbydde meg 7500,- høre hva de sier da ;) de ikke at jeg så på bilen igår likevel, skal ta det over helga :)

 

 

ring heller IF og si gjensidige ga et bedre tilbud. dama på telefonen hos gjensidige fornærma meg når jeg ringte dit for prisoverslag, så de styrer jeg pent unna ihvertfall. det skal være flere uten å spare der før jeg VURDERER de igjen.

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Virker som det er stor variasjon på hvem som er billigst og sånt.

 

For meg ville If... koster nesten 10 000 mer i året da jeg skulle ha forsikring.

 

Men husk. KJØP DELKASKO. Det vil stort sett lønne seg.

(steinsprutskader, knuste ruter, tyveri (felger, stereo), brann ++)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår