Gå til innhold

Ventiltikking på Vectra B

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag synes jeg motoren min tikket veldig... Nå skal det legges til at jeg er superparanoid etter at altfor mye har streika på bilen i det siste, så jeg hører nesten om det er dårlig luft i det ene dekket liksom, men tikkinga er reel den..

 

Skiftet Olje, oljefilter, oljepumpe, vannpumpe, registerreim og diverse for under 2000 km siden, og fikk nå altså ventiltikking. Det er ikke det at bilen ikke har smurt seg opp, for denne tikkinga har kommet nå liksom.

 

Noen quick-fix på slik tikking uten å sette den inn på opel og betale skjorta? :mad:

 

Edit: Er det farlig å kjøre med forresten?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke farlig. Kanskje brukt feil olje?

 

Tja, ikke jeg som bytta den, men en som jobba på opel (ikke hos opelverksted) skulle tro han klarte å putte på riktig olje? Mistenker at den olja som er på nå er fullsyntetisk

 

husket å peile olja?:P

kan jo ta en motorflush i olja,så skifte olje og filter..

 

Jada :) Har peila olja :) Var nok der...

Har kikka litt rundt og så at man kan kjøre noe rensegreier ja.. Bruke noe som heter Forté , men det skulle jo strengt tatt være unødvendig, bytta jo olje og filter for under 2000 km siden liksom? Surt å betale for ny olje IGJEN på en måte :(

 

Jeg fikk vekk tikkinga på min vectra 2000 ved å skifte til fullsyntetisk olje, esso tror jeg.
Kjørte på halvsyntetisk før... Siden motoren har gått 180000 snart... Har hørt at det var greit å bruke litt tjukkere olje da.

 

Men jeg har også lest at Tykkere olje (fullsyntetisk er vel tynnest) kan ha problemer med å smøre helt til toppen? Stemmer ikke dette?

 

 

Og dere som har litt peiling. Satte på nye felger idag, og da la jeg merke til at den ene klossen bak lå litt innpå skiva hele tiden når jeg dreide navet rundt, mens den andre var løs (kunne rikke på den med fingrene liksom) Slik skal det vel ikke være? Treghet i calypperen?

 

Har vurdert å bytte bremseveske snart, siden det er lovlig lenge siden jeg gjorde dette også, vil dette kanskje hjelpe?

 

Byttet bremseklosser ifjor, men vurderer å bytte igjen, fordi de jeg har nå (Biltema) støver så sinnsykt, samt at det piper i bremsene (hadde på kobberpasta på baksiden av klossene når jeg la de på).

 

Noen tips på klosser evt billige men bra skiver?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår