Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 En av bestevenninnene mine en bil prikk lik den der, bare med 150 hester. Mitt inntrykk gjennom hu er at det generelt sett er dumt å kjøpe en Calibra når man ikke har en bil i reserve, turbo eller ei. Det siste året har hu vel kjørt farens bil minst like mye som sin egen. Så de er lite driftsikre? Trodde det var veldig likt Vectra, men er kanskje ikke så veldig driftsikre de heller.. :s Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 calibra er solide biler det, men det finnes jo selvsagt dårlige eksemplar og.. det er jo typiske ungdomsbiler, så man må være litt obs når man skal kjøpe en. rust er calibra fiende nr.1, så bilen må sjekkes godt i skjermer og under! gode motorer er det og. 115hesteren er helt ok, 150hesteren er rimelig frisk og morsom. pene er de og! manta har forresten ikke dyr forsikring.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Det her var en bil som var henta i tyskland av den forrige norske eieren. Også har faren hennes brukt endel kroner på å gjøre den fin, ny lakk og felger og greier. Så utseendemessig er det en direkte nydelig bil til å være Opel. Men det jeg veit av feil som har vært med den er girkassa og clutchen som har måttet byttes. Og det er ikke fordi hu er jente. Det var også noe tull med forstillinga på den så den trakk konstant til høyre. Det her er jo såklart feil som kommer fordi bilen har blitt misbrukt da, og ikke nødvendigvis fordi Calibra er en dårlig bil. Uansett har det vært mye kødd med akkurat DEN bilen. Og jeg har heller liten tro på 90-talls Opeler etter å ha kjent den der.. Det er sikkert nok av Calibra-eiere her på forumet som kan si mer fornuftige ting om den bilen en meg regner jeg med. I ditt tilfelle ville jeg nok tatt en nærmere titt på Nissan Primera i hvertfall. Det er flust av folk her på forumet som har maken bil og som kan hjelpe deg hvis noe er feil. Japansk driftssikkerhet og unormalt gode kjøreegenskaper for sin klasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Det er sant det du sier, skal ha litt is i magen, og titte litt.. Være litt mer åpen for alle slags biler.. Takk for hjelp, alle sammen :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Når det gjelder Calibra bør du sjekke grundig før du kjøper, da spesielt 16V og Turbo. Disse befinner seg nok over gjennomsnittet i feil på den tiden. Og den Calibraen til 25000 ville jeg styrt unna.. Til en slik pris er det nødt for å være noen skjulte sider.. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Hei! Som topic sier, så skal jeg ha en bil. Dette blir da min første bil. Jeg har også noen "krav", tar de litt senere. Jeg har sett på Volvo 240 og 245, men de bruker litt for mye bensin til at jeg skal ha råd til og kjøre med den bilen til og fra jobb (ca 4-5 mil) hver dag. Jeg begynner som lærling, og får 42 kroner timen, så det sier seg selv at bilen må bruke minst mulig. Jeg har også sett på Opel Vectra og Ford Escort. Noen som kan anbefale noe? Jeg er litt interesert i å ha en pen bil som folk kanskje kan snu seg etter (ikke så innmari viktig, men utseende er ett "must" egentlig.) Liker selv Escort ganske bra, og da snakker jeg om årdmodellene ifra 1992 ca. MK3 er ikke pene, uansett hva folk sier. "Kravene", er: 1.) Billig i drift 2.) Billig forsikring 3.) Billig i innkjøp, kan strekke meg til ca 25 000 4.) Helst ikke gått for langt 5.) Noen greie felger osv hadde ikke skadet, men er ikke veldig viktig. 6.) Ikke altfor slapp i strikken, ettersom det er førstebil, og jeg er jo en 18 åring med lappen.. :idea: 7.) Best mulig "aerodynamikk" for anlegg, slik som bass og andre høyttallere. 8.) Stasjonsvogn eller ikke har ingenting og si, pga det er kjekt med litt plass når en har litt verktøy osv. (Elektriker-læra..) 9.) Billige deler (ettersom en aldri vet hva en kan ramle utfor) 10.) Helst i områdene rundt Oslo/Akershus/Østfold Håper noen kan hjelpe meg.. :) Mvh: Gulbrandsen Racing. Heisann... For å være ærlig syntes du bør fire litt på kravene, "man kan ikke få alt i pose og sekk" :) Gå for en 90-00 opel corsa du, den trenger du ikke skru på,er billig og går billig, lett og finn dermed sikkert ikke så dyre/vansklige deler å få hand på, finnes overalt i oslo/østfold, bra til å ha anlegg i faktisk.....går som en kanon ! neida :( Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Gikk for en Ford Escort 95 model, 1.8 SI Sport. (105 hester'n, dessverre.. :( ) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.