Gå til innhold

Vangen: Saab 900i '87 Coupe -

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Vel vel, eksosannlegg (eller effektannlegg som de kaller det på BilXtra) var bare noe jallamekk. Ingen merkbar økning noen steder annet en ramling fra akselbøyen som slår i karoseriet pga. for høy bøy (prøvd å vri men det nytter ikke) og for lang ende-tupp (eksosannlegget blir lengre en bilen). Simons-Sport drit... er møkklei av turbo-fri, 8 ventlilers bil uten noe som helst for for power eller muligheter :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, eksosannlegg (eller effektannlegg som de kaller det på BilXtra) var bare noe jallamekk. Ingen merkbar økning noen steder annet en ramling fra akselbøyen som slår i karoseriet pga. for høy bøy (prøvd å vri men det nytter ikke) og for lang ende-tupp (eksosannlegget blir lengre en bilen). Simons-Sport drit... er møkklei av turbo-fri, 8 ventlilers bil uten noe som helst for for power eller muligheter :(

 

Da får du komme deg inn på Saab turbo club's hjemmesider så skal vi få hjelpa deg å stappe nedi en turbomotor. Mange i klubben som har gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du komme deg inn på Saab turbo club's hjemmesider så skal vi få hjelpa deg å stappe nedi en turbomotor. Mange i klubben som har gjort det!

 

Har tenkt tanken. Men hvordan er det med å få bilen godkjent, og hva med alt annet rundt motoren. Vil det holde eller må mye annet skiftes ut. Skal sies at jeg er på utkikk etter en tubro, men de er vanskelige å få tak i her nordpå :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om du har skrevet det før, men hvor mye kostet det å lakkere?

Har du tatt inni dører og motorrom osv og?

Hvis ikke: kan du ta et bilde med døra åpen, så vi ser forskjell?

 

bengalakk = ikke dyrt.

holder på sånn smått inne i dørene da dette ikke ble tatt samtidi. motor-rom tar jeg til sommeren tror jeg.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt å funderte litt. kansje jeg skulle rive bort all vinyl å klistremerker å annet tull å satse på en "clean" bil isteden. Siden det er vinter å det ikke blir noe serlig med pussing før det blir varmere i været eller en garasje å stå i. Noen kommentarer på det som er vist til nå?

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt å funderte litt. kansje jeg skulle rive bort all vinyl å klistremerker å annet tull å satse på en "clean" bil isteden. Siden det er vinter å det ikke blir noe serlig med pussing før det blir varmere i været eller en garasje å stå i. Noen kommentarer på det som er vist til nå?

 

 

Riv av alt det harry greiene utvendig + de über stygge sete trekkene. Sats heller på turbo/aero stuket.Kler en gammel saab mye bedre :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab-01.jpg

saab-02.jpg

saab-03.jpg

saab-04.jpg

saab-05.jpg

saab-06.jpg

saab-07.jpg

saab-08.jpg

saab-09.jpg

saab-10.jpg

saab-11.jpg

saab-12.jpg

saab-13.jpg

saab-14.jpg

saab-15.jpg

saab-16.jpg

saab-17.jpg

saab-18.jpg

saab-19.jpg

saab-20.jpg

saab-21.jpg

 

En -liten- update ;)

 

- Lakkert interiør detaljer

- Lakkert toppen

- Reparert småting å fjernet noe rust i dørene

- Byttet kupevifte (drittjobb) :p

- Fikset skrangling i eksosannlegget ifra Simons. Kara ifra BilXtra i Harstad har vist levert feil type annlegg(!)

- Startet med lydisolering i dørene.

 

Planer fremover:

 

- Flere høytalere (bare 2xtweeter, 2x4,25, 2x6,5, 2x6x9 og 2x12") ;)

- Stor subkasse bak, muligens med 2xamp og 2x12" og 1x15"

- Lydisolere bagasjerommet

- Lakkere dørkarmer og fjerne all rust langs pakninger osv.

- Fancye hjulkapsler siden jeg har så liten pengebok å ikke liker å kjøre på stål

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår