-EKS- Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Heisann Channah!.. Har du sjekket sensorene ( termotis bryteren ) som styrer kaldstart systemet? Har selv hatt samme problem på noen av bilene.. da fikk jeg faktisk fusking å start-vansker.. Termotids bryteren sitter på innsugsiden på toppen, under innsuget på midten.. det kan jo også være at coilen din begynner og ta kvelden, at gnist kvaliteten er dårlig.. ohm coilen og tenningsystemet og sjekk om det er 100% før du drøsser ut milioner til en luring.. :) Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Heisann! Når du fikk denne motoren(har ikke lest hele tråden), var ledningsmatta tilpasset 240? Når jeg koblet opp fk min var det 5 ledninger som skulle kobles inn på bilens ledningsnett, men da var ledningsnettet ferdig tilpasset 242 min. Og den rosa ledningen som du snakker om, den skal kobles inn på styrestrømmen til startmotoren... Men det kan være svinghjulsføleren. For dette høres merkelig likt ut som de symtomene. En kompis av meg har en 240 med en 230ft, og han hadde det akkurat de symtomene som du beskriver..... han skiftet føleren, og da startet bilen med en gang. Føleren koster ikke mange 100 lappene, og du trenger ikke ta av girkassa for å bytte den....det gjøres ovenifra....litt trangt, men det skal gå. Kan hende at du må slippe ned girkassa i bakkant for å komme til. Når det gjelder bensin opplegget som det snakkes om her, så hadde jeg det problmet at bilen min ble verre & verre og starte ettersom det ble mindre bensin på tanken......slangen i forpumpa i tanken var blitt gammal, og slapp mye av bensinen utigjen......Løste det hele problemet med å sette på ei ny hovedpumpe(den orignale hovedpumpa som er på 940 m/230fk/ft sitter i tankarmaturen på 940'n) på tankarmaturen i 240. Så nå har jeg den orginale 230fk/ft hovedpumpa i tanken + den orginale 240 hovedpumpa under bilen.....ikke mye tull å starte, selv ved meget lite bensin i tanken.... Håper dette hjelper deg...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hei! Den grillen din, hvor fikk du tak i den? Vet du hvor jeg kan få tak i en slik en? [newb]Vil en slik en passe på 87, 240 2,3gl? Jeg vet nemlig ikke forskjellen på karossen, men jeg regner med det ikke er noe forskjell?[/newb] Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 skal få sjekket disse følerne. tror ikke d er noe med bensinpumpa, for den er like lei å starte med halv tank som med lite bensin. de eneste ledingene som er koblet inni bilen er en lilla på speedometeret, og en ledning på sikringen til bensinpumpa. da vi prøvde den rosa ble den helt tullete. kan hende vi koblet den feil. skal få sjekket dette. takk for all hjelp og tips. :) Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d-josten Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 :drive2 Det har vært en ide å bytte tennplugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor samt bensin høytrykksfilteret før man gjør noe som helst mer. Etter det jeg vet om motoren er disse komponentene mange år gamle!!! Når det gjelder den rosa ledningen, så må den kopples på den blå/grønne ledningen som går til starter-innslaget også kallt 50. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 :drive2 Det har vært en ide å bytte tennplugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotorsamt bensin høytrykksfilteret før man gjør noe som helst mer. Etter det jeg vet om motoren er disse komponentene mange år gamle!!! Når det gjelder den rosa ledningen, så må den kopples på den blå/grønne ledningen som går til starter-innslaget også kallt 51. ha kobla denna rosa ledningen på den blå/grøne. da vartn tullåt. startarn gikk ette at motorn va starta. så den måtte oss koble tå. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d-josten Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Da skjønner ikke jeg hva slags ledning dere har kopplet. ellers er det noe feil med insprøytningshjernen, da denne lednigen skal gi et signal om at startmotoren går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Hei igjen Channah. Kan du si meg hvilken årsmodell bilen din er....og hvilken årsmodell kommer fk'n din ifra? Så skal jeg prøve å hjelpe deg med disse ledningene.... S.A. Strande Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 husker jeg surra med en rosa ledning når jeg kobla opp ft'n min..men husker jo ikke hva vi fant ut av :D hehe..er for lenge sia.. har heller ikke lest hele tråden nuh, men vi fant det ut når vi sjekka koblingskjema for ft'n.... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Ho va jo søt.. Å 240 da.. meget bra.. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Hei igjen Channah.Kan du si meg hvilken årsmodell bilen din er....og hvilken årsmodell kommer fk'n din ifra? Så skal jeg prøve å hjelpe deg med disse ledningene.... S.A. Strande Molde bilen til Channah er 86 mod, motoren kommer fra 940 turbo 96 mod =) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Ok! Hvis dette er riktig koblet ifra før, så skal du ha 5 ledninger som skal kobles inni bilen. Tykk rød: kobles til sikring 7 (hovedpumpe) Rosa: kobles til styrestrøm til starter'n (gjerne ved venstre side av varmeapp.) Der en det en dobbelkontakt som styrestrømmen går igjennom. Brun: jord Blå: Tenningsstrøm (sikring 3 eller 6) Fiolett/hvit: kobles til dobbelstikker'n bak på hovedinstrumentet ( den er bare en, så det går ikke ann å sette den feil) Nå tar jeg ingen ansvar for hva som er koblet, og hvordan dere kobler dette. Men min bil er en -79, men fk min er en -96, så alle fargene skal forhåpentlig være lik. Du kan jo sjekke om disse er koblet slik...... Gi meg en tilbakemelding, gjerne før du setter igang. Mvh S.A.Strande Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Ok!Hvis dette er riktig koblet ifra før, så skal du ha 5 ledninger som skal kobles inni bilen. Tykk rød: kobles til sikring 7 (hovedpumpe) Rosa: kobles til styrestrøm til starter'n (gjerne ved venstre side av varmeapp.) Der en det en dobbelkontakt som styrestrømmen går igjennom. Brun: jord Blå: Tenningsstrøm (sikring 3 eller 6) Fiolett/hvit: kobles til dobbelstikker'n bak på hovedinstrumentet ( den er bare en, så det går ikke ann å sette den feil) Nå tar jeg ingen ansvar for hva som er koblet, og hvordan dere kobler dette. Men min bil er en -79, men fk min er en -96, så alle fargene skal forhåpentlig være lik. Du kan jo sjekke om disse er koblet slik...... Gi meg en tilbakemelding, gjerne før du setter igang. Mvh S.A.Strande Molde Takk for hjelpen!:) Da jeg fikk ledningsnettet, var d kun en ledning som gikk inn i bilen. den som skulle på sikringen til bensinpumpa. Så fant vi ut at vi måtte koble den lilla/hvite på speedometeret. og da vi koblet den rosa, gikk starteren etter at motoren var startet. så fant vi ut at d var feil rosa ledning, den skulle nemlig være rosa/hvit. noe som ingen hadde fortalt. da vi fikk på den trodde vi alt skulle være i orden, men neida.. så sjekket pappa temp.føleren, og den kontakten på den var ikke skikkelig innpå klemt. så d har vært problemet hele tiden. så nå virker alt som d skal. :) starter lett når den er kaldt, og tåler gass. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Ikkeno som er bedre da!:D *tommelenopp* Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 vi var ute med bilen en tur i går, den går som den skal nå =) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.