savestli Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Lurer litt her.Først sluttet bensinmåleren og funke, så en stund senere sluttet km-telleren. Nå har speedometeret sluttet og funke! Sjekket sikringer men alle er oki.. Noen forslag til hva som bør sjekkes.. skal selge og da er dt greit at dette er i orden.. Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Først av alt er det greit å nevne hvilken bil du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
savestli Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 90-mod g60.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 90-mod g60.. Om Km telleren og Speedometeret ikke fungerer er det helt sikkert speedometer vaieren, Enkel sak å bytte. :) Samme skjedde med min gamle g60, men øker verdien på bilen da, får jo lavere km:) Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Om Km telleren og Speedometeret ikke fungerer er det helt sikkert speedometer vaieren, Enkel sak å bytte. :) Samme skjedde med min gamle g60, men øker verdien på bilen da, får jo lavere km:) Den er festet på girkassa forresten. Om det er den vaieren da... Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
savestli Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Ok,er ik så mekanisk annlagt men hvordan kommer jeg til denne vaieren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Ok,er ik så mekanisk annlagt men hvordan kommer jeg til denne vaieren? Nei er ikke jeg heller igrunn :) Du må skru av dekselet rundt selve speedometer huset. Når du har løsnet den kan du kjenne bakpå speedometeret og skru ut vaieren. Når det gjelder den siden som sitter i motorrommet så burde du bare finne ledningen først ved å bare se etter en vaier som kommer fra motorrom veggen på fører siden og som ender på toppen av girkassa. Men tror jeg skrudde den av ved å ligge under bilen å smyge hånden oppunder. Skal være en grei sak altså. Men kan jo ikke love det er det som er feil da. Hadde samme problemet som deg og det var vaieren.' OBS:Pass på at når du bytter den ut at du får skrudd den nye skikkelig godt på, ellers kan de "taggene" som skal gå inn i hverandre bli "rundet" Mest sannsynlig det som er galt med den gamle. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 vist ikke du har elektronisk, men det kom vel først i 91 ? . Eg har hatt begge typene og problemer med begge typene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 vist ikke du har elektronisk, men det kom vel først i 91 ? . Eg har hatt begge typene og problemer med begge typene ;) Min gamle var 90 mod, så tror ikke den er elektronisk. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 jess men kan jo være overgang 90-91 ;) men tror heller overgangen er 91-92 og utover.uansett vist det e elktronisk e det bare og rengjøre magnetgiveren. som sitter der hvor kontaketen til wiren vanligvis sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
savestli Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Skal prøve meg litt frem i dag så for vi se.. takk for hjelpa:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg