Gå til innhold

Parklys på 405

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fikk sett litt grundigere på bilen i dag, og er svært fornøyd. Ganske deilig med en bil som (nesten) alt funker, til en forandring fra alle de "klare for skroting" bilene jeg har hatt til nå.

 

Men en merksnodig ting oppdaget jeg, av en eller annen grunn hadde parklyset på høyre side klart å smelte plasten i reflektoren, slik at hele parklyspæra med feste rett og slett hadde brukket av. Er dette noe man kan få tak i uten å kjøpe hele lykta ny? Reflektoren på nær/fjærn er helt ok, det er bare parklyset som har tatt kvelden. Noen erfaringer?

 

EiSvIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EiSvIn

Det er ikke sokkelen som har smeltet, det er selve reflektoren! "Den blanke som du trer pære med sokkel inn i..." :) (og jeg har en misstanke om at denne koster en smule mer en 14.- hos Betel).

 

EiSvIn

 

Åå, da forstår jeg. Da må nok hele reflektoren byttes vil jeg tro. Husker ikke helt hvordan designet var i lyktene på den bilen nå desverre... Ta deg en tur innom Bertel og hør da vel. Kan hende den ikke er så forferdelig dyr, hvis det er mulig å bare bytte reflektoren.

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innom Bertel en tur i morgen, så da får vi se... Ser ut som om det er en eller annen form for todelt reflektor, dvs en for nær/fjærn og en for park.

 

Noen ideer om hva som kan ha skjedd for å skape så mye varme at reflektorplasten smelter? Det er ganske sært, er det ikke det?

 

EiSvIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EiSvIn

Skal innom Bertel en tur i morgen, så da får vi se... Ser ut som om det er en eller annen form for todelt reflektor, dvs en for nær/fjærn og en for park.

 

Noen ideer om hva som kan ha skjedd for å skape så mye varme at reflektorplasten smelter? Det er ganske sært, er det ikke det?

 

EiSvIn

 

Det er fullt mulig det er en todelt reflektor. Det kan jeg ikke svare sikkert på desverre.

 

Jeg opplevde at selve sokklen smeltet, og kjøpte dy. Men at hele reflektoren har smeltet var rart. Kanskje pæren/sokklen ikke har vørt skikkelig skrudd inn ruktig slik at pæren har ligget på reflektoren og skapt varme?

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en enkel reflektor du.har akkurat slik selv og har akkurat skifta hele lykta på høyre side.kan godt hende du får kjøpt bare den ene reflektoren,men er litt i tvil egentlig!tror fort det kan lønne seg og skifte ut hele lykta!er ikke så sinnsykt dyrt for disse,så klart er det noen hundrelapper,men men.sånt må man rekne med.du kan bare være glad du ikke gar med dobbel reflektor,for de koster 2000 kr på de billigste stedene,untatt på bilopphuggerier da!

hvilken årsmodell er det du har?

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår