pololars Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Motor-rommet skal omlakkeres og jeg må fjerne den gamle lakken da den sitter veldig dårlig. Lakken kan fint skrapes av med feks. skrujern. Noen metoder som er enklere ? Går det ann å bruke noen form for lakkfjerner ? Kaustisk Soda ? :D Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Et bilde av lakken. Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by pololars Motor-rommet skal omlakkeres og jeg må fjerne den gamle lakken da den sitter veldig dårlig. Lakken kan fint skrapes av med feks. skrujern. Noen metoder som er enklere ? Går det ann å bruke noen form for lakkfjerner ? Kaustisk Soda ? :D Har Odd gjort en dårlig jobb:D :D :D Siter www.teamvolkswagen.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by chris Har Odd gjort en dårlig jobb:D :D :D Hahahaha! Han har vært litt slapp med pussinga ser det ut til :D Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HRC Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Prøvd høytrykkspyler med veldig varmt vann og høyt trykk? Siter 91 Audi S2 Coupe http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=2777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by HRC Prøvd høytrykkspyler med veldig varmt vann og høyt trykk? Har prøvd med kalt vann og vanlig (?) trykk. En sånn normal høytrykkspyler. Fikk bort en del, men er fortsatt en del igjen. Hjelper det med varmt vann ? Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HRC Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 om vannet er skikkelig varmt, så er det stor forskjell..... Siter 91 Audi S2 Coupe http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=2777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Trykkluft + sand Varmepistol + skrape eller du kan ta den vågale raske metoden.... 5liter bensin + fyrstikk (brenn reint!) :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Jeg har kopressor så da vil det kanskje være greit å sandblåse. Dem hadde billig utstyr på Biltema. Kompressor specs: 24 Liter 3 hk Er den for slapp, eller vil det duge ? :D Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Duger det, bare litt mer slitsomt å høre på den lille maskina stå å hoppe hele tida.... det er trykket som avgjør hvor fort sanda blåses avgårde, og den klarer sikkert 6-8bar Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Lakkfjerner (har bra erfaring med RustOleum) eller bremseveske burde funke.:) Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Hiv på litt bremseveske, ta deg en dusj, spis middag, en halvtime på sofaen, og så går du tilbake.. Noen som sa lakk?? PS- Den halvtimen er på sofaen er en meget viktig ingrediens, dusjen er fordi jeg lukter deg helt til bergen, og mat må vel alle ha? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Mange forslag her, men ingen etter min smak.... Varmt vann hjelper ikke på lakk. Det løsner fett bedre, men når det gjelder lakk vil varme bare gjøre lakken mykere og mer smidig, og den vil ikke flakke av like lett... Sandblåsing er effektivt, men det er et he*!"¤¤#¤ å få bort alle sandkorna etterpå. sandblåsing vil jeg kun anbefale om du har mye overflaterust... bremsevæske vil etse opp lakken(ofte bare delvis) under, slik at det lett blir reaksjoner når du prøver å lakke oppå igjen.... Jeg vil anbefale deg å bruke en høytrykkspyler med høyere trykk, en "vanlig" hobby spyler er ofte ikke nok... dersom du ikke får av alt, kan du bruke noe lakkfjerner på de områdene som ikke løsner, og deretter spyle av etter x-antall virkeminutter. "Grafitti-fjerner" er et stoff du kan kjøpe på de fleste fargehandler, og som funker bra. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HRC Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Finepix Mange forslag her, men ingen etter min smak.... Varmt vann hjelper ikke på lakk. Det løsner fett bedre, men når det gjelder lakk vil varme bare gjøre lakken mykere og mer smidig, og den vil ikke flakke av like lett... Sandblåsing er effektivt, men det er et he*!"¤¤#¤ å få bort alle sandkorna etterpå. sandblåsing vil jeg kun anbefale om du har mye overflaterust... bremsevæske vil etse opp lakken(ofte bare delvis) under, slik at det lett blir reaksjoner når du prøver å lakke oppå igjen.... Jeg vil anbefale deg å bruke en høytrykkspyler med høyere trykk, en "vanlig" hobby spyler er ofte ikke nok... dersom du ikke får av alt, kan du bruke noe lakkfjerner på de områdene som ikke løsner, og deretter spyle av etter x-antall virkeminutter. "Grafitti-fjerner" er et stoff du kan kjøpe på de fleste fargehandler, og som funker bra. Les hva jeg skrev først en gang til du! Siter 91 Audi S2 Coupe http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=2777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by HRC Les hva jeg skrev først en gang til du! Du skrev at han måtte bruke skikkelig varmt vann ser det ut som?? Min mening er at dette er uheldig når det gjelder lakkfjerning... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg