volvo 142 Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hei.. bremsepedalen på min volvo 24o går i bunn.. jeg har skiftet calipere forann og har skifta den bremsesylinderen og har lufta bremsene opp til flere ganger.. og enda kan jeg ikke merke noen forskjell på pedalen.. er det noen som har hatt samme problem?? hva kan dette være?? Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hei.. bremsepedalen på min volvo 24o går i bunn.. jeg har skiftet calipere forann og har skifta den bremsesylinderen og har lufta bremsene opp til flere ganger.. og enda kan jeg ikke merke noen forskjell på pedalen.. er det noen som har hatt samme problem?? hva kan dette være?? Mvh Marius Enten lekker det et sted eller så er bremsekraftforsterkeren din ødelagt. Jeg tror mest på det siste... Med forbehold om at du har luftet bremsene på riktig måte og i riktig rekkefølge. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 142 Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Enten lekker det et sted eller så er bremsekraftforsterkeren din ødelagt. Jeg tror mest på det siste... Med forbehold om at du har luftet bremsene på riktig måte og i riktig rekkefølge. har fulgt måten å lufte systemet på som det står i volvo boken (haynes) men hvis bremsekraftforsterkeren er ødelagt ville ikke bare det vært hardt å bremse da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 har fulgt måten å lufte systemet på som det står i volvo boken (haynes)men hvis bremsekraftforsterkeren er ødelagt ville ikke bare det vært hardt å bremse da?? Jo, det er et godt spørsmål. Helt sikker på at det ikke er lekkasje noe sted? Har selv sett at det kan lekke fra bremsenivåføleren som sitter i bremsefordeleren. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 En ting som har lurt folk før deg, er at de har satt høyre kaliper på venstre side og omvendt. Da får man ikke ut lufta. Den ene kretsen ser ut som en U inne i kaliperen, og har en nippel øverst på hver av "vangene" på U'en, om du skjønner. Den andre kretsen er en omvendt U, med nippelen på toppen av buen. (Litt krøkkete, bruk fantasien når du leser!) Med en sånn konstruksjon skjønner du hvor viktig det er å få rett kaliper på rett side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 En ting som har lurt folk før deg, er at de har satt høyre kaliper på venstre side og omvendt. Da får man ikke ut lufta. Den ene kretsen ser ut som en U inne i kaliperen, og har en nippel øverst på hver av "vangene" på U'en, om du skjønner. Den andre kretsen er en omvendt U, med nippelen på toppen av buen. (Litt krøkkete, bruk fantasien når du leser!)Med en sånn konstruksjon skjønner du hvor viktig det er å få rett kaliper på rett side. Syntes det var meget godt forklart jeg!! Dette kan være årsaken. Sitter caliperet riktig så er det en luftenippel på toppen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sami04 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 hei , jeg har skiftet bremseklosser og jeg klart det , men til slut jeg fikk nesten samme problem bilen bremsse men jeg må trykke helt inn , hvis noen vet noe om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg