Gå til innhold

Topp og effekt?

Ranger emnet

bjornrim

Anbefalte innlegg

Har en Golf 1,8i. så har jeg en 1,6 gti motor liggende. lurer på hvis jeg setter over toppen fra den motoren om d blir noe mer effekt og om det går an? d er vel kanskje litt større ventiler og bedre komp i denne toppen kanskje? noen som vet?

Bjørn Tore Rimol

Tidligere biler Golf 2, Audi 100, audi 90

Nåværende biler Passat 1.8T og Ford cortina mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 1,6 Gti standard i golf I da?

jo det er den .. men lurer på om 1,8i motorn har 9 (som gassern) eller 10 i komp som gtien

det du kan gjøre er å skaffe deg en 1,8 gti motor og sette den i ettersom den ser lik ut utenfra .. ingen behov for godkjenning :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første vil det ikke ha noe for seg å bytte topp reint effektmessig (1,6L GTI skal, såvidt jeg husker, også ha de små ventilene. Dersom noen har tilgang til Familiealbumet kan dette be-/avkreftes).

For det andre har 1,6 GTI forbrenningskammerne i stemplene (toppen er helt flat), så det vil ikke passe reint fysisk.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første vil det ikke ha noe for seg å bytte topp reint effektmessig (1,6L GTI skal, såvidt jeg husker, også ha de små ventilene. Dersom noen har tilgang til Familiealbumet kan dette be-/avkreftes).

For det andre har 1,6 GTI forbrenningskammerne i stemplene (toppen er helt flat), så det vil ikke passe reint fysisk.

Okei da vet jeg d, takk;)

Bjørn Tore Rimol

Tidligere biler Golf 2, Audi 100, audi 90

Nåværende biler Passat 1.8T og Ford cortina mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider