Gå til innhold

Lydutganger på moderne spillere

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Hvor mange høyttalerkoblinger er vanlig og ha på moderne cd spillere i dag? Har et frontsett og en sub nå, hvor sub`en er koblet til RCA utgang på spilleren (aktiv sub), og da har jeg liksom brukt opp alle høyttalerkoblingene på spilleren :P. Når jeg snart skal investere i en ny spiller så hadde jeg tenkt å slenge med et par høyttalere til også, derfor lurer jeg altså på om det er flere høyttalerutganger på moderne spillere i dag så jeg ikke får problemer med å koble til?

 

Edit: Blir forresten en av disse to spillerne

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=7989&taxonomy_id=430-458

 

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10477&taxonomy_id=430-458

 

Prøvde å finne litt info, det står at de har: RCA Preout 3 (F + R + S/W) or Non FAD

 

Betyr det at jeg har 3 RCA utganger, men som også kan brukes som "jeg har ikke RCA kobling på høyttalerne mine" utganger? :P

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nye spillere har du utgang til fire høyttalere (front LR og rear LR) I tillegg har spillerene du henviser til 3 utganger til forsterkere (front, rear og sub)

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et frontsett og en sub nå, hvor sub`en er koblet til RCA utgang på spilleren (aktiv sub), og da har jeg liksom brukt opp alle høyttalerkoblingene på spilleren

 

Her er det nok litt blanding av begreper. Høyttalerutganger og linjeutganger på en spiller er to forskjellige ting. De fleste har begge deler, alle spillere har fire høyttalerutganger, foran HV og bak HV. De fleste har fra 1 eller 2 par linjeutganger for foran HV og/eller bak HV, som da kan benyttes ISTEDENFOR høyttalerutgangene, ved at linjeutgangene kobles med RCA-kontaker til separate forsterkere. Unntaket er da Sub-linjeutgang(er) og/eller senter-linjeutgang om de finnes på spilleren, som kan benyttes uavhengig av om man benytter høyttalerutgangene på spilleren eller ikke.

 

Mvh Stian JK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår