Gå til innhold

Drivaksel eller Girkasse?

Ranger emnet


dusano

Anbefalte innlegg

Hei (første post her inne :-) )

 

Har en Peugeot 206 1,6l 1999 modell.

 

Skiftet i september i fjor høyre drivaksel. Etter det fikk jeg en svak vibb i bilen, men verkstedet mente at det ikke kunne komme fra drivakselen. Saken ble så glemt.

 

Nå har jeg en voldsom lyd i 1. 2. og 3. gir (ikke i 4. og 5.) som skjærer langt inn i hjerterota. Det hyler og skriker, høres ut som løse deler, nesten som om en metallbit er løs og fyker rundt.

 

Bilen inne og det ble skiftet clutch og trøstelager. Men lyden er der fortsatt og verkstedet sier at jeg må bytte girkasse (17 tusen!!!!!!!).

 

Jeg begynner å lure på om det har sammenheng med drivakselen??? De var nemlig ikke 100% sikre på verkstedet om det var girkassen.

 

Noen erfaringer å gi en ung dame med en frekk liten blå Peugeot før jeg lar meg lure til å betale 17 tusen? (snufs)

 

Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet da :)

Jeg har en kamerat med en Renault som oppførte seg akkurat likedan.. (prøvde også bilen da dette pågikk) Sannsynligvis døde girkassa småbrutalt, for en dag ble den låst fast i fri (heldigvis) og girspaken satt i en underlig posisjon. Han fikk tak i en brukt girkasse og drivaksel på den ene siden og endte opp på under titusen kroner for rep.

 

Er det snakk om ny girkasse eller en overhaling?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å stille diagnose uten å se på det selv. Hvis du skal ha girkasse så se på en brukt. Du finner f.eks en slik hos de forskjellige her. Har letet fram noen pug. 206 kasser til deg. Koster rundt 6/7000 for en brukt. Sender rundt om i landet...

 

http://www.bruktbildeler.com/2002/bildeler.asp?huggeri=Alle+huggerier&bilmerke=55&merkenavn=PEUGEOT&biltype=5522&typenavn=206&bildel=0583&delenavn=GEARKASSE+MAN&huggernavn=Alle+huggerier+som+har+delen&modus=Resultat

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å stille diagnose uten å se på det selv. Hvis du skal ha girkasse så se på en brukt. Du finner f.eks en slik hos de forskjellige her. Har letet fram noen pug. 206 kasser til deg. Koster rundt 6/7000 for en brukt. Sender rundt om i landet...

 

http://www.bruktbildeler.com/2002/bildeler.asp?huggeri=Alle+huggerier&bilmerke=55&merkenavn=PEUGEOT&biltype=5522&typenavn=206&bildel=0583&delenavn=GEARKASSE+MAN&huggernavn=Alle+huggerier+som+har+delen&modus=Resultat

 

Tusen takk!! Her kan jeg jeg lete videre skjønner jeg. Takk takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår