Gå til innhold

Skjermer alu-folie om lagt rundt signalkabel?

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på noe så enkelt som om aluminiumsfolie har en skjermende effekt om tvunnet rundt signalkabelen. Jeg har lagt èn dobbelt skjermet kabel uten alu-folie rundt, og en trippelskjermet pakket inn i alu-folie. Jeg går for tiden og venter på lavnivå adapteren, så jeg får ikke testet anlegget på et par uker, og i den forbindelse lurer jeg på om alu-folie har en skjermende effekt. Har den det, vil jeg ta opp lista og legge på alu-folie på den dobbeltskjermede kabelen også, men har den ikke det, så gidder jeg ikke gjøre noe mer før resten skal på plass.

Har bygd anlegg i 5-6 biler tidligere, og bare èn gang har jeg giddet å legge signalkabel og strømledning på hver sin side av bilen. Resten av gangene har jeg lagt dem på samme side, men da selvfølgelig ikke tvinnet rundt hverandre. Jeg har aldri hatt problemer med støy, bortsett fra èn gang når jordingspunktet var dårlig.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på noe så enkelt som om aluminiumsfolie har en skjermende effekt om tvunnet rundt signalkabelen. Jeg har lagt èn dobbelt skjermet kabel uten alu-folie rundt, og en trippelskjermet pakket inn i alu-folie. Jeg går for tiden og venter på lavnivå adapteren, så jeg får ikke testet anlegget på et par uker, og i den forbindelse lurer jeg på om alu-folie har en skjermende effekt. Har den det, vil jeg ta opp lista og legge på alu-folie på den dobbeltskjermede kabelen også, men har den ikke det, så gidder jeg ikke gjøre noe mer før resten skal på plass.

Har bygd anlegg i 5-6 biler tidligere, og bare èn gang har jeg giddet å legge signalkabel og strømledning på hver sin side av bilen. Resten av gangene har jeg lagt dem på samme side, men da selvfølgelig ikke tvinnet rundt hverandre. Jeg har aldri hatt problemer med støy, bortsett fra èn gang når jordingspunktet var dårlig.

Jepp, alu skjermer skikkelig bra, jeg gjør alltid det når jeg puttær ned kabla, har ikke hatt støy på lang tid:-) det koster heller ikke noe (modærn blir gæern men ellers bra hehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Da fikk jeg svar på det jeg lurte på.

Spørsmålet nå er jo om jeg skal gidde å isolere den andre også, eller om jeg skal se hvor stor forskjell det er på en dobbeltskjermet GAS lydkabel, og en trippeskjermet DYR Stinger kabel med ekstra folie på, når jeg får lavnivå adapteren. Stinger`n kosta vel 200,- metern, og GAS`n ca 50,- eller noe sånt. Spennende å se om man får valuta for penga.

Noen som vet om en bra og billig 5-kanals bortsett fra PlanetAudio sin? Gjerne så liten som mulig.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider