ezzben Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 driver å skal bytte bremseskiver bak på ventoen min, men får å få ut skiva må jeg skru løs to skruer som holder calipperen på plass.. problemet er at disse skruene sitter hardere enn noe annet jeg har vært borti også er det umbrakoskruer noe som ikke gjør det mye lettere,, noen tips for å løsne sånne skruer som har satt seg helt fast,, har spruta på med noe rustoppløser men virker ikke som om det hjelper?? hva gjør verkstedene med sånne skruer???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hvis du bruker umbrako bits så bank den godt inn før du prøver å løsne på skruen. Er også lurt å bruke en forlenger så løsner det lettere. Et annet triks er å varme opp skruen, men er nærme bensintanken, så det kan bli spennende med åpen flamme :p Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Fått deg ny bil trra? :) Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Fått deg ny bil trra? :) jupp Kan også banke på selve skruen før du prøver å løsne den, Og når du monterer det igjen, ta på litt alu eller kobberpasta på skruen, så blir det ikke så vanskelig å løsne hvis du må løsne på det igjen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hvis du bruker umbrako bits så bank den godt inn før du prøver å løsne på skruen. Er også lurt å bruke en forlenger så løsner det lettere. Et annet triks er å varme opp skruen, men er nærme bensintanken, så det kan bli spennende med åpen flamme :p ja,, får vel se om jeg får kjøpt noe sånt i mårra, hadde liksom håpa på å bli ferdig i dag,, men det gikk ikke så bra,,hehe.. takk for tipset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 jupp Kan også banke på selve skruen før du prøver å løsne den, Og når du monterer det igjen, ta på litt alu eller kobberpasta på skruen, så blir det ikke så vanskelig å løsne hvis du må løsne på det igjen. Gratulerer :win Du får si fra hvis det blir salg av KR 16V motor:P Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maroc Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 driver å skal bytte bremseskiver bak på ventoen min, men får å få ut skiva må jeg skru løs to skruer som holder calipperen på plass.. problemet er at disse skruene sitter hardere enn noe annet jeg har vært borti også er det umbrakoskruer noe som ikke gjør det mye lettere,, noen tips for å løsne sånne skruer som har satt seg helt fast,, har spruta på med noe rustoppløser men virker ikke som om det hjelper?? hva gjør verkstedene med sånne skruer???? Litt off topic, men hvis jeg kan spørre, hvordan verktøy trengte du får å løsne hele bremseskiven bak, det er ikke noe spes verktøy man trenger, nå har jeg en golf men regner med at det ikke er store forskjellen, skal bytte skiver og klosser bak og foran i morgen skjønner du.. Siter 1994 Golf III GTI 16v :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Litt off topic, men hvis jeg kan spørre, hvordan verktøy trengte du får å løsne hele bremseskiven bak, det er ikke noe spes verktøy man trenger, nå har jeg en golf men regner med at det ikke er store forskjellen, skal bytte skiver og klosser bak og foran i morgen skjønner du.. annet enn den umbrakonøkkelen, så trenger du tre skiftenøkler, en på 13 en på 15 og en på 24 tror jeg det var,, også trenger du en hammer og en flat skrutrekker for å få av en sånn sak som dekker til mutteren som holder selve skiva på plass.. og seff verktøy for å løsne dekket :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Og kost på deg ny låsesplint (sitter under fettkoppen i senter på skiva)! Om hjullagerne er friske er det bare å flytte over lagerbanene til de nye skivene. Da kan en litt stor dor være til god nytte. Verkstedpresse er dog best. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maroc Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 annet enn den umbrakonøkkelen, så trenger du tre skiftenøkler, en på 13 en på 15 og en på 24 tror jeg det var,, også trenger du en hammer og en flat skrutrekker for å få av en sånn sak som dekker til mutteren som holder selve skiva på plass.. og seff verktøy for å løsne dekket :P Takk for svar :pray, får se hvordan det går i morgen, håper alt går greit, hater å møte på problemer underveis.. :mad: Siter 1994 Golf III GTI 16v :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Og kost på deg ny låsesplint (sitter under fettkoppen i senter på skiva)! Om hjullagerne er friske er det bare å flytte over lagerbanene til de nye skivene. Da kan en litt stor dor være til god nytte. Verkstedpresse er dog best. lagerbanene?? sitter de på baksiden av skiva?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Det sitter 2 lagerbaner, en foran og en bak. Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Juni 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 faen faen faen faen,,, angrer på at jeg bytta bremseskiver,,, har gjort et eller annet galt når jeg festa skiva eller noe,, så den sitter litt løst, , i tillegg så piper det noe jævlig når jeg kjører en cm liksom... er litt redd for at noe er ødelagt etter en liten kjøretur,, har noen bilde av hvilken vei den ytre lagerbanen på bakhjulet skal sitte på bolten... tips for hva som er galt, tas gjerne imot.. Glem det,, alt er bra nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg