Gå til innhold

senking og slikt

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle senke 242'en min med 45mm lesjöfors + sachs super gass.. Dette er vel bra kombinasjon?

 

Har 225/45zr-17 dekk.. Blir vel stivt nok? I tillegg, skal jeg ta å bytte stabilisatorstager med ipd sine 25/25mm stabstager. Skal også ha div stager som gt sine sager.

 

jamex er dårlig, har jeg hørt.. stemmer dette?

Jeg kan nemmelig få de med 45% rabatt, men jeg vil ikke ha dem, om de er av mindre bra kvalitet.

 

lesjöfors får man for ca. 1200kr hos bcb.no og pvd.no (lysaker bil)

får man billigere noen steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve originalsettet til Volvo og kappe dette om det ikke blir lavt nok. Regner med at det er Sachs-dempere som følger med det settet, og ikke koster det all verden heller.

 

242GT deler? Mener du ambulansestagene fra fjærbenene til torpedoen + de under? Hvorfor ikke plukke 23mm stabstag fra en GT med det samme istedet for å bestille fra ipd?

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

 

Jeg har regnet på det, og det kommer på ca. 5000kr totalt.

Det er ikke gale, for 25/25, stabstager, pluss noen stager under der med motoren.

 

Dette er jo bare en engangsutlegg uansett, ikke som feks senkesett som må byttes.

 

GT braces:

240upperchassisbraces.jpg

Upper and lower braces:

200cherryturbo.jpg

 

pluss seff stabstagene!

 

blir faktisk bare 490$

Om jeg da regner 5000kr, har jeg litt å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le0n:

Jeg har montert det settet til Volvo på min 940 (ca 5000kr). Det er Sachs deler rundt om, så du kan sikkert sjekke prisene direkte fra Sachs.

Settet funker bra, og du beholder en god del komfort. Du som har 740 bør også vurdere krengningsstagene (23/19) om du ikke har dette fra før. Bilen blir meget bra. Synes den ble litt for lav bak, men driter egentlig i det. Kunne senket fjærfestet litt i topp, eller kappa en runde foran.

 

Dabutcher:

Bilen din kommer til å bli helt konge med de nye stagene og senkingen. Kom med tilbakemelding når du har fått dem på.

Har hatt lyst til å prøve å kjøre en 240 med 25/25mm, det tror jeg krenger særdeles lite med senking og 17-tommere i tillegg :-).

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Jeg tenkte jeg skulle senke 242'en min med 45mm lesjöfors + sachs super gass.. Dette er vel bra kombinasjon?

 

Har 225/45zr-17 dekk.. Blir vel stivt nok? I tillegg, skal jeg ta å bytte stabilisatorstager med ipd sine 25/25mm stabstager. Skal også ha div stager som gt sine sager.

 

jamex er dårlig, har jeg hørt.. stemmer dette?

Jeg kan nemmelig få de med 45% rabatt, men jeg vil ikke ha dem, om de er av mindre bra kvalitet.

 

lesjöfors får man for ca. 1200kr hos bcb.no og pvd.no (lysaker bil)

får man billigere noen steder?

 

Jamex skal vist være "mjukere".

 

Kjøp det sette du har satt opp her, det er ikke noen ting i hele denne verden som er bedre en det dere for å få den så lav for en billig penge ( da kapping ikke er aktuelt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel kjøpe det jeg tenkte på :-)

Nå ser bilen min ut som en jeep :p så den må bli lavere!

 

Dere må nok være utholdene om dere vil prøve min bil slik, pga jeg har ikke så veldig stort budsjett :(

 

3 måneders tid er den sikkert langt på vei, med turbo motor, stager, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår