oter11 Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 får hver runde du korter inn staget så øker trykket med 0.03 kg. Hvis wastgate klokka di er orginal så stopper den vel på omtrent 0,6 kg trur jeg... Da må du ha sån ventil som setter på slangen får å få høyere trykk. ( kjent som turbopluss hær.. vet ikke om det er riktig navn..) jeg har justert stagget helt innpå wastegaten,jeg kjører da på 0.9 bar,så tror det går høyere en 0.6 bar. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 jeg har justert stagget helt innpå wastegaten,jeg kjører da på 0.9 bar,så tror det går høyere en 0.6 bar. sikker på at den er orginal da? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 jeg har justert stagget helt innpå wastegaten,jeg kjører da på 0.9 bar,så tror det går høyere en 0.6 bar. Det virker som at det varierer fra modell til modell; FT-motoren min fikk max 0,7-0,8 med max innskrudd stang. Kanskje ET-motorene med T03-turbo har litt hardere trykklokke. De færreste FK-motorene har justerbar stang :fuckme2: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Det virker som at det varierer fra modell til modell; FT-motoren min fikk max 0,7-0,8 med max innskrudd stang. Kanskje ET-motorene med T03-turbo har litt hardere trykklokke. De færreste FK-motorene har justerbar stang :fuckme2: har ikke peiling hva slags turbo som sitter der,eneste jeg vet er at det er volvo r sport turbokit,helt originalt,ikke gjort annet enn å justert trykket på maks yodude Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 hva er forskjellen på fk og ft motoren? og når man skal justere trykket må man vell chipe den først?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 hva er forskjellen på fk og ft motoren? og når man skal justere trykket må man vell chipe den først?? En kamerat av meg som har holdt på masse med ft & fk-motorene sier at den eneste forskjellen er wastegaten på turboen på fk-motoren. fk = lavtrykksturbo... Chippen hjelper vel slik at man kan kjøre med trykk over 0,9 eller var det 1 bar? Vanligvis så kutter den vel bensinen og litt annet småtteri hvis man justerer opp mye og ikke chipper tror jeg... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 noen her som vet hvor mye turboen i ft motoren ladder orginalt?? Motoren jeg lurer på turbotrykket til er 1993modell b230ft. Turboperformance, mye ska du ha for chip'en din når du selger? yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 noen her som vet hvor mye turboen i ft motoren ladder orginalt?? Motoren jeg lurer på turbotrykket til er 1993modell b230ft. Turboperformance, mye ska du ha for chip'en din når du selger? yodude 0,6bar hvis jeg ikke tar feil. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 så hvis man har en fk bytter wastergate så vips så har men en ft :) Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 så hvis man har en fk bytter wastergate så vips så har men en ft :) -Noe sånt no' ja, mulig du må bytte styreenhet / chippe, akkurat det veit jeg ikke... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 nå har jeg justert staget maks! og det lader faen i meg ikke 0,6 en gang.. går først til 0,5 og så så vidt over, men det er på 5 - 6 tusen omdreininger omtrent.. det er det staget som sitter helt underst iksant?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Ny wastegate = beste alternativ, eller trykkeregulering, sånn 3-veis ventil som man setter på slangen mellom wastegate og turbo, som slipper ut luft for å lure wastegaten... -Håper turboen din er i fin stand da... Jeg hadde værtfall ikke ladet mer enn 0,6->0,7bar med det AT-turbokittet... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 turboen er byttet for en stund siden, er eid av en mann i 40 årene, og bilen er fint brukt, og ikke rævkjørt.. så turboen er nok i bra stand..men nå til en annen sak, hvor mye kan jeg lade uten dumpventil, eller spiller det ingen rolle? det sitter jo ingen dump på den org, så.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Spiller ingen rolle om man har dump eller ikke. Det bare sliter litt mer på turboen, når man ikke har dump. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 turboen er byttet for en stund siden, er eid av en mann i 40 årene, og bilen er fint brukt, og ikke rævkjørt.. så turboen er nok i bra stand..men nå til en annen sak, hvor mye kan jeg lade uten dumpventil, eller spiller det ingen rolle? det sitter jo ingen dump på den org, så.. Vet du når olje var byttet sist? det er viktig å bytte på turbomotorer! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg