oyove Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 lurer på å kjøpe en '89 626 2.0i med hele 90hk.... *woow* men, altså.. det jeg lurer på er: hvorfor er det bare 90hk i denne motoren? forrige generasjonen med 2.0i har jo 121hk, og motorene ser jo tilsynelatende lik ut, bortsett fra innugsmanifolden, men hva er forskjellen? hva skal til for å få 121hk i 90 hester'n, er det noe man kan bytte over fra 121hester'n for å ta ut samme effekten i andre motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 lurer på å kjøpe en '89 626 2.0i med hele 90hk.... *woow* men, altså.. det jeg lurer på er: hvorfor er det bare 90hk i denne motoren? forrige generasjonen med 2.0i har jo 121hk, og motorene ser jo tilsynelatende lik ut, bortsett fra innugsmanifolden, men hva er forskjellen? hva skal til for å få 121hk i 90 hester'n, er det noe man kan bytte over fra 121hester'n for å ta ut samme effekten i andre motoren? Denne bilen du snakker om du skal kjøpe er riktignok en injection, men den har kun 8ventiler. Min har en forgassermotor med 12 ventiler som yter 109 spreke hester. Forige generasjon har jeg ikke så mye peil på, det jeg vet er at forgassermotoren med 8 ventiler har 102hk og 156NM, den andre med injection og 8 ventiler som riktignok er en coupe har 117hk og 171NM, så har du en til som er en GT 4WS som også har 8 ventiler og som yter 146hk og 182NM, den med 121hk som du sier har jeg ikke hørt om, men det er mulig de kom med en gt uten 4ws, som yter 121hk, ikke vet jeg! :D Trimming av motoren din er det nok andre som jan bedre enn meg! :D MVH Ole B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 929 med 2.0i 8v hadde 121hk, det er nøyaktig samme motoren i blant annet 626 GT coupè. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 929 med 2.0i 8v hadde 121hk, det er nøyaktig samme motoren i blant annet 626 GT coupè. Ja riktig, hadde en 929 selv med 121hk, er det den samme motoren som sitter i 626 coupe altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Den er 120 hk, ikke 121!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Den er 120 hk, ikke 121!!! Hehe, her er vi pirkete Gjerde007, men det du sier stemmer perfekt :D:D MVH Ole B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 det står i instruksjonsboka til 929 at den er 121hk... men, akkurat den ene hestekraften er ikke så viktig. det jeg lurer på er hvorfor det er bare 90hk i den jeg lurer på å kjøpe, når det er samme motoren? er det simpelt å ta ut de siste 30hestene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Det første du kan gjøre er å fjerne catta... Den utgjør vel noen hp! En av grunnen til at den gamle motoren har mer hester er vel at det er en GT motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Det første du kan gjøre er å fjerne catta... Den utgjør vel noen hp! En av grunnen til at den gamle motoren har mer hester er vel at det er en GT motor! GT ja, men de andre som ikke er GT har jo samme effekten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 hmmm er vel 2 forskjelige motorer ? grunnen til at det er mindre hk i den er vel pga det kan være forskjelig komp ? forskjelig vinkel på ventilene ? og mange andre ting som kan gjøre det... viss du først skal begyne med så mye effektøkning som opp til 120 som du snakker om er det mye enklere å få nedi en 2.0i 16v dohc... da har du jo 140 :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Denne bilen du snakker om du skal kjøpe er riktignok en injection, men den har kun 8ventiler. Min har en forgassermotor med 12 ventiler som yter 109 spreke hester. Forige generasjon har jeg ikke så mye peil på, det jeg vet er at forgassermotoren med 8 ventiler har 102hk og 156NM, den andre med injection og 8 ventiler som riktignok er en coupe har 117hk og 171NM, så har du en til som er en GT 4WS som også har 8 ventiler og som yter 146hk og 182NM, den med 121hk som du sier har jeg ikke hørt om, men det er mulig de kom med en gt uten 4ws, som yter 121hk, ikke vet jeg! :D Trimming av motoren din er det nok andre som jan bedre enn meg! :D MVH Ole B. GC (såvidt jeg vet): 1.6 med ukjent hk 2.0 8v forgasser, 102hk, 156Nm 2.0 8v injection, 120-121hk, 170-noe NM 2.0 8v turbo fikk du også, er vel kanskje den du mener har 146hk. GD (såvidt jeg vet): 2.0 12V forgasser, 109-115hk vel? 2.0 12V injection, 90hk, men maks moment ved 2600-2700rpm, så helt greit kjørbar 2.0 16V injection, 148hk, 170-175Nm for 1988, 140hk og ukjent moment 89+ .. Det er det jeg kan ta på strak arm hvertfall Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 hmm må nok rette deg der på GD delen... 2.0 12v kom BARE som forgasser, og den har 109hk 2.0 8v injection og forgasser har 90hk 2.2i 12v har 115hk 1.8 8v har en 88hk forgasser ja 2.0Disel har 61hk 2.0i 16v fikk du faktiskt som 3 varianter... 148hk og 140hken, også en som er meget sjelden da... med høyere komp som hadde ca 170hk :pray det skal være alle motorvariantene til GD, untatt en som mazda laget til rally og slikt (2.0i 16v turbo :P) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_rulez Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 hmm må nok rette deg der på GD delen... 2.0 12v kom BARE som forgasser, og den har 109hk 2.0 8v injection og forgasser har 90hk 2.2i 12v har 115hk 1.8 8v har en 88hk forgasser ja 2.0Disel har 61hk 2.0i 16v fikk du faktiskt som 3 varianter... 148hk og 140hken, også en som er meget sjelden da... med høyere komp som hadde ca 170hk :pray det skal være alle motorvariantene til GD, untatt en som mazda laget til rally og slikt (2.0i 16v turbo :P) 2.0i 16v 148hk og 140hken. Legg merke til disse. Forskjellen her er at 140 hk'en har katalysator og den andre ikke!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 stemmer, dem med 148hk var fra 87-89 mens 140 var fra 89 til 91 (sier 87 pga den ble solgt fra høsten 87 ;) ) men har også lest noen plasser at det er noe forskjeld i noe elektriskt eller noe på 140hk... som gjør at det senker eksosutslip eller noe slikt... er ikke sikker på det der altså... (MEGET usikker faktiskt) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.