lermax Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Kona vil ha en 626 kombi, fra 92-97 modell. Hva skal vi se etter? Vanlige feil? Rust? Motor / kjørelengde osv.? Jeg vet alt for lite om disse bilene!! Siter Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus! Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Rust: De bilene ruster ikke mye. Når GE modellen kom ville Mazda forbedre sitt rykte når det gjelder rust så derfor ble de galvanisert. 80% faktisk. Modellen som går fra høsten 1997 til sommeren 2002 har 90%. De fikk fortsatt bare 6 års rust garanti, men jeg har lest at de kunne hatt både 8 og 10, men at Mazda lot være å endre det slik at de hadde samme type garanti på hele modell rekka si. Problemer og feil på bilene er bremsene bak. Klossene/skivene ruster fast. Kjører litt for pent. :) Jeg fikk et tips av en mekaniker om å kjøre i 50 å trekke litt i brekke innimellom. Jeg har ikke hatt dette problemet på min bil i alle fall. Det negative med Mazda er vel at deleprisen er over snittet, men det er det vel på alle Japanske biler. Det er som en i Mazda sa for noen år siden, vil man bytte en billig del ofte eller en dyr del skjelden... :) Når det kommer til hvilken bil du skal velge så hadde jeg tatt en V6. Folk tenker at dissa blir dyre å eie osv å prisen er da selfølgelig lavere på V6 modellene en det bilen fortjener. Med tanke på motor og utstyr. Her kan du gjøre et godt kjøp. Automat kassene kan være kranglete, men hvis den er reparert eller skiftet så får du ikke noe problem. V6 modellene er ulver kamuflert som ett søtt lam. :) Ble litt rørete skrevet dette, men lykke til i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Du kan også sjekke bruktbilrapporten på http://www.motor.no. 626v6euro gav mange gode tips over her og. Lykke til. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Som mazda626v6euro seier er det spesielt bremsene som er problematiske. Og det gjeld både framme og bak. Utover dette er det ikkje mykje å klage på når det gjeld desse bilane.... :) Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lermax Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Rust: De bilene ruster ikke mye. Når GE modellen kom ville Mazda forbedre sitt rykte når det gjelder rust så derfor ble de galvanisert. 80% faktisk. Modellen som går fra høsten 1997 til sommeren 2002 har 90%. De fikk fortsatt bare 6 års rust garanti, men jeg har lest at de kunne hatt både 8 og 10, men at Mazda lot være å endre det slik at de hadde samme type garanti på hele modell rekka si. Problemer og feil på bilene er bremsene bak. Klossene/skivene ruster fast. Kjører litt for pent. :) Jeg fikk et tips av en mekaniker om å kjøre i 50 å trekke litt i brekke innimellom. Jeg har ikke hatt dette problemet på min bil i alle fall. Det negative med Mazda er vel at deleprisen er over snittet, men det er det vel på alle Japanske biler. Det er som en i Mazda sa for noen år siden, vil man bytte en billig del ofte eller en dyr del skjelden... :) Når det kommer til hvilken bil du skal velge så hadde jeg tatt en V6. Folk tenker at dissa blir dyre å eie osv å prisen er da selfølgelig lavere på V6 modellene en det bilen fortjener. Med tanke på motor og utstyr. Her kan du gjøre et godt kjøp. Automat kassene kan være kranglete, men hvis den er reparert eller skiftet så får du ikke noe problem. V6 modellene er ulver kamuflert som ett søtt lam. :) Ble litt rørete skrevet dette, men lykke til i alle fall. Tusen takk for svaret. Jeg har hatt en 929 1988, og ble sjokkert over dele prisene!! Nissan prisene er også godt over hva de er vært!! Merkelig nok så opplever jeg ikke det samme når jeg handler Toyota deler :) Bremsene bak! Samme på min Primere altså!! Godt og høre om rusten da!! Tusen takk for godt svar! Siter Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus! Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lermax Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Som mazda626v6euro seier er det spesielt bremsene som er problematiske. Og det gjeld både framme og bak. Utover dette er det ikkje mykje å klage på når det gjeld desse bilane.... :) Merkelig det der med bremsene på 626 og Primera. Min Primera, er en kødd på bremser. Huff som den har gitt meg bry!! :scared Jeg hadde ikke noen problemer på min 929 1988 modell da!! Siter Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus! Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Min er til salgs. Uten rust og feil.. Se min bil tråd på 626 forumet om det er aktuellt. Prisen justeres etter hva kjøper vil ha med. Stereo etc. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.