B230ft Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 har motorvarmer i bilen min, noe som ALLDRIG vil bli brukt, å som jeg godt kunne tenke meg å fått vekk..men er litt usikker på om det er noe spes jeg burde tenke på? er sånn kontakt som sitter omtrent der med coil'n..litt lenger nede. så går det en ledning fra der til en "ting" som er skrudd fast i en slags rund forsenkning på blokka.. er det bare å løsne den skrua å nappe ut driten, eller er det noe mer jeg må tenke på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Varmeelementet sitter festet i blokka i et hull der det skal sitte en frostplugg. Dra på Volvo og kjøp en frostpluggplate (de kaller det vel bare frostplugg, men den ser i alle fall ut som en liten rundt buet plate). Bare skru vekk all motorvarmer driten, sett inn ny frostplugg og bank den godt på plass! Du må passe på å ha frostvæske nok tilgjengelig, for det renner ut når du tar ut varmeelementet (du kan jo tappe den av først da, hvis du vil bruke den gamle, men det er jo en fin anledning til å skifte kjølevæska!). Det går kjapt og greit å fjerne den, men jeg måtte ta av eksosmanifolden først (B230K). Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 okei takk;) tenker jeg går ut å begynner med en gang..klipper ledningen helt inntil blokkå, å fjerner kontakten å den alt for lange ledningen!:):) som sagt, ja det er nok en god anledning til å skifte kjøleveske..huff gruer meg til det! takler ikke den lukta av gammelt kjølevann! skifta på en chrysler leBarone sist sommer, da kom returbilletten til lunsjen i samme slengen!(hvis du forstår!?) menmn..nok vissvass.. takk for hjelp nok en gang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 okei takk;) tenker jeg går ut å begynner med en gang..klipper ledningen helt inntil blokkå, å fjerner kontakten å den alt for lange ledningen!:):) som sagt, ja det er nok en god anledning til å skifte kjøleveske..huff gruer meg til det! takler ikke den lukta av gammelt kjølevann! skifta på en chrysler leBarone sist sommer, da kom returbilletten til lunsjen i samme slengen!(hvis du forstår!?) menmn..nok vissvass.. takk for hjelp nok en gang:) Hehe... ja, det lukter litt kvalmt. Smaker ikke godt heller ;) Har fått testa det... :D Ledningen skal du kunne dra av fra varmeelementet, i hvert fall hvis det er Bosch. Pleier å sitte godt, men den skal kunne dras av. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 hehe ja prøvde å dra den rett ut..men da piplet kjølevannet ut! så fant ut det ikke var det lureste.. så også at det har lekket ut kjølevann der før..det var ikke så positivt..men er mer enn nok i den ekspansjonstanken..så da er det ingen fare... men den "proppen" jeg setter i det åpne hullet, er den rød eller må jeg kjøpe sprayboks å fikse selv'? hadde en liten shine i motorrommet også forresten..masse sånn blanding av olje å skitt som ligger som et seigt lag rundt forbi.prøvde først med avfetting, men det tok INGENTING..tok heller frem "Turtle boat cleaner"(sånn du renser båtskråget med før du boner) og da forsvant det lett som bare det! så det er absolut å anbefale! (hvit flaske med rød kork;)) en ting til, er jo feil tråd, men gidder ikke lage ny tråd bare for det; den "kroken" som sitter på toppen der kjølevannslangen går på..(er en til på andre siden nesten med torpedovegen om jeg ikke husker feil) hvilken misjon ha de? og de små bøylene som sitter på topplokkboltene på eksosiden.. lurte på å fjerne de..fjerner noen ekstra gram, så ser det litt cleanere ut;) men vil jeg noen gang få bruk for de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 hehe ja prøvde å dra den rett ut..men da piplet kjølevannet ut! så fant ut det ikke var det lureste.. så også at det har lekket ut kjølevann der før..det var ikke så positivt..men er mer enn nok i den ekspansjonstanken..så da er det ingen fare... men den "proppen" jeg setter i det åpne hullet, er den rød eller må jeg kjøpe sprayboks å fikse selv'? hadde en liten shine i motorrommet også forresten..masse sånn blanding av olje å skitt som ligger som et seigt lag rundt forbi.prøvde først med avfetting, men det tok INGENTING..tok heller frem "Turtle boat cleaner"(sånn du renser båtskråget med før du boner) og da forsvant det lett som bare det! så det er absolut å anbefale! (hvit flaske med rød kork;)) en ting til, er jo feil tråd, men gidder ikke lage ny tråd bare for det; den "kroken" som sitter på toppen der kjølevannslangen går på..(er en til på andre siden nesten med torpedovegen om jeg ikke husker feil) hvilken misjon ha de? og de små bøylene som sitter på topplokkboltene på eksosiden.. lurte på å fjerne de..fjerner noen ekstra gram, så ser det litt cleanere ut;) men vil jeg noen gang få bruk for de? Frostpluggene kommer nok ubehandlede. De tre krokene, det sitter vel en på termostathuset, en på eksossiden og en på innsugssiden, er løftekroker for løfting av motor. Du kan fint fjerne dem hvis du ønsker det, bare husk da å legge på skiver under mutterene. Jeg brukte dem ikke ved motorbytte (prøvde, men de bøyde seg...). Mye bedre å feste stroppen rundt motoren, eller i motorfestene, syns jeg. ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 okei godt å høre:) hehe ja de er jo ikke akkurat solide..! menmen..da har jeg noe å fikle med i kvel også;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 har bytta motor og løfta etter de øyene.. funker fint som f. det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 har bytta motor og løfta etter de øyene.. funker fint som f. det.. Joda, men like greit å dra stroppen rundt motoren da. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 evt jeg ikke skal bytte motor og vil ha maskinen som står i fra førav clean og lette bilen med de ekstra grammene..;) hahahaha menmen..bort med de..heller ha de liggende til han som kjøper bilen av meg etterpå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.