BMW 325i Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Som topic sier, har noen noe tips til smarte ting å se over før bilen skal på EU-kontroll? Jeg vet at den ikke er rusta, for- og bakstillinga er fin (bortsett fra 2 foringer i bakstillinga som ifølge volvomekanikeren jeg snakka med var "tvilsomme") har ikke sjekka at lysa er orntlig justert men dette kan de vel fikse på EU-godkjenning hvis det er feil... Bilen er foresten 240 sedan med B230a motor Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Sjekk lekkasjer og slikt også. Og at alt elektrisk virker. Dem sjekker også spordybden i dekka dine. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 sjekk: * er det lys i alle lyktene? * er reflektorene flassete? * slakk i hjullager * mønsterdybde på dekk * bremsevæske * oljelekkasje? (= motorvask) * slakk i styring? * veldig dårlig frontrute? det vil alltid være noe gale med en bruksbil, pga. det er jo tross alt slitedeler. man er egentlig pliktig til å sjekke alt mulig rart før hver kjøretur, men hvor mange av hverdagsbillister gjør det? edit: sjekk også om den bremser rett, eller om den drar til en av sidene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Ang dette med oppbremsing etc Etter at jeg fikk på helt nye felger og sommerdekk begynte rattet å riste ved hastigheter over 65 km/t od det forsvinner ikke heller. Det som jeg også oppdaget var at bilen trekte seg mot venstre side undeer oppbremsingen, det var ikke slikt før ny hjulene kom på. Skal sjekke balanseringa til neste uke, men kan oppbremsinga komme av dårli balansering da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Ang dette med oppbremsing etcEtter at jeg fikk på helt nye felger og sommerdekk begynte rattet å riste ved hastigheter over 65 km/t od det forsvinner ikke heller. Det som jeg også oppdaget var at bilen trekte seg mot venstre side undeer oppbremsingen, det var ikke slikt før ny hjulene kom på. Skal sjekke balanseringa til neste uke, men kan oppbremsinga komme av dårli balansering da? Hvis du har nye dekk, så regner jeg jo med at de er balansert av verkstedet som la over dekka. Fortsatt risting / at bilen drar seg til høyre/venstre ved bremsing = Forstillingskontroll !! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hvis du har nye dekk, så regner jeg jo med at de er balansert av verkstedet som la over dekka. Fortsatt risting / at bilen drar seg til høyre/venstre ved bremsing = Forstillingskontroll !! eventuelt også kast i bremseskiver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 sjekk:* er det lys i alle lyktene? * er reflektorene flassete? * slakk i hjullager * mønsterdybde på dekk * bremsevæske * oljelekkasje? (= motorvask) * slakk i styring? * veldig dårlig frontrute? De kan vel egentlig ikke si noe om oljelekk fra motor/ gir? Motoren i Fiaten så ihvertfall ut tjæreklump, og den kom igjennom. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 De kan vel egentlig ikke si noe om oljelekk fra motor/ gir?Motoren i Fiaten så ihvertfall ut tjæreklump, og den kom igjennom. Er litt opp og ned fra verksted til verksted, som med alt annet. Men jeg tror de fleste lar det gå igjennom hvis det ikke er tydelig lekkasje/drypping fra noe sted. Motoren må jo få lov til å være skitten :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 ps. regummierte dekk kan være et helvette å avbalansere! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg