Gå til innhold

Piping og romling


ols-1

Anbefalte innlegg

Beklager om denne har vært oppe før, har søkt osv, men jeg personlig finner ingenting om akkurat dette..

 

Nå som eu-kontrollen er tatt, ser det ut som at min uflaks har begynt og..

 

Denne gangen er det piping og romling fra hjulene foran som er problemet. Det piper når jeg ruller, slutter å pipe når jeg trykker inn bremsen og det piper når jeg gasser. Hører også no form for romling fra høyre hjul innimellom. Høres ut som at det er noe som skraper imot hverandre og lager en dyyyyyyp lyd.

 

Skal sies at jeg akkurat ( 2-3dager ) har bytta bremseklosser foran og de mest sannsynlig ikke er helt slitt 'te' ennå.. Det pep ( ikke romla ) før jeg byttet disse også.. Noen tips?

1997 Nissan Primera 2.0 SRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ordna klossene, skal ta av hjul osv og se etterpå..

 

Det har vært myye nyasfaltering i byen her i det siste, så mulighetene for stein oppimellom er nok rimelige store..

 

Ganske irriterende og ikke minst flaut å kjøre rundt i en bil som piper som et aldri så lite helvete.

 

 

Fikk nemlig ikke med slike 'plater' til å legge på klossene .. måtte bruke de gamle.. og de så jo faen ikke ut.. Tenkte å eventuelt smøre på no kobberfett også..

1997 Nissan Primera 2.0 SRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt uorginale klosser, så har jeg vert borti at noen av dem kan ta borti navet, og du får en skrapelyd, som om du skule ha utslitte klosser( stål mot stål) Hvis så er tilfelle, kan du slipe av litt av klossen så den passer. Har også vert borti at klossen ikke trekker seg tilbake etter bremsing, grunnet mye møkk i kalipteren. Ta ut klossen og rengjør kalipter og skrap bort malinga på klossen, det gjorde jeg, og pipelyden forsvant..

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som du har fått grus og småstein mellom bremseklossen og skiva, eller bremseskiva og varmeskjoldet...

 

Brodern får det problemet på BMwn sin med en gang han setter på sommerdekka... Noen ganger går det bort ved at han rygger og holder bremsene inne... Andre ganger må han løsne på varmeskjoldet for å bli kvitt lyden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår