Gå til innhold

Brytere til elektriske vindusheiser

awt

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert ikke den enste som har irritert meg over at det er ingen bryter for vinduet på passasjersiden andre steder enn på passasjersiden, og derfor kan det være litt stress og åpne dette vinduet (spesielt for meg som ikke er så stor).

Når jeg bar hos Knakki (den lokale bilopphuggeren) her en dag så rev jeg ut bryterne for vinduene fra en SLX og tenkte jeg kunne bare plugge kontakten fra disse rett i kontakten som ligger under håndbrekket så ville jeg få en ekstra bryter til vinduet på passasjersiden.

Men når jeg hadde koblet til dette så ville ikke dette virke, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre med det? Noe ekstra jeg må koble? Går det hvis jeg fjerner den allerede eksisterende bryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å fjerne begge vindusheisbryterene i dørene og skaffe deg to (om du ikke alt har skaffet) brytere til å ha i mellom setene. Så bare forlenge ledningene. Du finner jo sånne plater til å dekke over el.vindus bryteren på den SLX'en du tok delene i fra. Hvis du skjønner hva jeg mener :)

Da styrer du begge vinduene fra midtkonsollen

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å fjerne begge vindusheisbryterene i dørene og skaffe deg to (om du ikke alt har skaffet) brytere til å ha i mellom setene. Så bare forlenge ledningene. Du finner jo sånne plater til å dekke over el.vindus bryteren på den SLX'en du tok delene i fra. Hvis du skjønner hva jeg mener :)

Da styrer du begge vinduene fra midtkonsollen

Jepp, har tenkt litt på om jeg skal det, men bruke de to små hullene som er ved siden av håndbrekket til bryterne. I SLXen var interiøret brunt, noe jeg ikke helt trakter etter. Det er også endel ledninger som går til bryterne for vinduene, men skal vel klare å forlenge di uten noe problem.

Lurer også på om jeg skal ta bryteren fra førersiden til SLXen og montere på min passasjerside slik at jeg iallefall får slik at vinduet går helt opp/ned med bare et trykk (har forstått det slik at denne funksjonen ligger i bryteren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik at vinduet går helt opp/ned med bare et trykk (har forstått det slik at denne funksjonen ligger i bryteren).

Jo, men tror bare bryteren gir et ekstra signal ved og dra den helt opp, eller

ned..

Virker som et "ekstra" hakk når du bruker funksjonen vertfall..!

(har ikkje koblings skjemaet foran meg, så skal ikkje sei 100% sikkert)

Ellers ville eg tro ledningene som ligger i midtkonsollen er for eventuelle

vinduer bak..! Vel, uansett, eg har bare 1 plass ledig der nede med

girstanga..!

(sjønt, vi snakker om forskjellige generasjoner Primera og! :D )

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På P10 med elektriske vinduer både fremme og bak (Som oftest GT, SLX og SE) så er det fire brytere i mellomkonsollen(?), en for hvert vindu bak, en for vinduet på passasjersiden og en for å "låse" alle vinduer utenom vinduet på førersiden (og passasjersiden?). Vinduet på førersiden har egen bryter på dørhåndtaket.

Det jeg tenkte jeg ville var å ta bryteren som tilhører passasjersiden fra vindusbryterpanelet og sette denne en plass, for å så gjemme eller fjerne de resterende bryterne siden jeg ikke har elektriske vinduer bak. Det er også en "lås alle dører i bilen"-knapp på dette panelet, men den virket heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider