Gå til innhold

Ulyd ved eit visst turtall..?

Ranger emnet

TD POWER

Anbefalte innlegg

Har ein slags ulyd ved eit bestemt turtall i alle gir... Er jo dah naturlig å c på girkassa.... skal prøve å bytte ut olja.... men er litt redd for at jeg skal ha klart å få litt vatten oppi kassa, på overføringen over til driv`verket... i dein proppen, " som dah ikje er tilstede" :P Ulyden kan beskrives som ein lagerlyd... noen som vet noe, samma prob. ?

Takker for svar..!!

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må dah vite noe, fatter ikje hva d er. skifta olje nettop, er ikje d som er prob. lyden er vansklig å finne ut hvor kommer i fra... forgreiner deg liksom i heile bilen... må jo vær no i fra girkassa til motor`n... Høres ut som ein viss lager lyd... sikk no veiv lager el no som e gåen... fitta..!! ?

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva lyd er det da??? ulelyd? klakkelyd?

kva turtall? lave, høge?

er det når du svinger?

den propen på kassa går ikkje inn i sjølve girkassa. du kan lage deg ein propp i sikaflex eller silikon. det høleg går bare inn til svinghjulet og clutchen

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva lyd er det da??? ulelyd? klakkelyd?

kva turtall? lave, høge?

er det når du svinger?

den propen på kassa går ikkje inn i sjølve girkassa. du kan lage deg ein propp i sikaflex eller silikon. det høleg går bare inn til svinghjulet og clutchen

Slags lagerlyd, en slik en UUUUUUUUU lyd.. Lyden kommer akk. i 100 km/h og slutter i 105 i 5.... 80 i 4.... lyden er der uansett, samma om det er i motbakke el nedover (press uten press) svinger el ikje svinger, bare jeg har akk. d turtallet...

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slags lagerlyd, en slik en UUUUUUUUU lyd.. Lyden kommer akk. i 100 km/h og slutter i 105 i 5.... 80 i 4.... lyden er der uansett, samma om det er i motbakke el nedover (press uten press) svinger el ikje svinger, bare jeg har akk. d turtallet...

oki oki. hadde faktisk den lyden før eg og. lyden kom ikkje før eg var i 80-90 km/t. og det var eit gåent hjullager framme. etter eg skifta det så var lyden vekke

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki oki. hadde faktisk den lyden før eg og. lyden kom ikkje før eg var i 80-90 km/t. og det var eit gåent hjullager framme. etter eg skifta det så var lyden vekke

Jah.. hadde vøri hjullagret om d bare hadde vøri i eit visst tempo.. men jeg har samma lyden i alle gir, på eit visst turtall.... så jeg må nokk opp med toppen og c litt trur jeg, kanshe i gearkassa og... c om d er noen lager som trengs å bli skifta... men vil jo dah heller fixe meg ein ny motor.. :P

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er et hjullager som er slitt så hører du lyden hele tiden når du kommer opp i fart.....

97. BMW 520iA.

86. Ford Sierra 2.0 ombyggd til IS med 2.9i motor - OMP, Grayston.

92. VW Golf 2 1.6 TDSI.

78. Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600.

80. Range Rover Classic 3.5 V8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah.. hadde vøri hjullagret om d bare hadde vøri i eit visst tempo.. men jeg har samma lyden i alle gir, på eit visst turtall.... så jeg må nokk opp med toppen og c litt trur jeg, kanshe i gearkassa og... c om d er noen lager som trengs å bli skifta... men vil jo dah heller fixe meg ein ny motor.. :P

drit i sms skrivinga. please! virker så useriøst hvis du ikke skriver nynorsk eller bokmål

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider