henning_dt85 Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Halla! I dag hentet jeg det nye prosjektet mitt, en 31 år gammel audi 80 ls. Den har 4 gir og 1500 ( 1471cc) motor på 75hk ( skikkelig værsting :) ). Originalfarge; Mørkebrun. Den har ellers gått 103.000km, stått ubrukt siden 1996, fikk ny clutch da. Den starta nesten med en gang og går kjempefint. Den er også rustfri i gulv og kanaler, samt bagasjerom, et sted på størrelse med en enkroning som er tvilsom i bagasjerommet, og det er rundt en krok på undersiden av bilen. ellers så er det klint noe grunning på hjulbuene, så kan godt være at de må byttes. Må også sveise litt i innerskjermer foran, og muligens ha ny framskjerm på venstre side. Kommer bilder snart. Ellers så er bilen helt original og urørt, den har strøkent interiør, med 2 lag setetrekk som har vært på siden bilen var ny. Den er rustbehandle flere ganger også. Er 3 bittesmå bulker som jeg kunne sikte i lyset også, ikke værst...... gleder meg til jeg kan skrive litt mer. Må ellers gå over bremsene, de funker utrolig bra ( samt håndbrekk), men jeg skal hvertfall skifte bremsevæsken, skifte batteri og sveise innerskjermer og hjulbuer bak, samt skifte dekk og lyddemper, så skal jeg prøve med en eu-kontroll. Ellers så er planene mine at den skal være 80% original, den skal lakkeres opp fra mørk brun til svart, og sette inn cd-spiller. Vet noen forresten hvor jeg få karosserideler tildenne/evnt. einserpassat? Sanitas? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 sikkert et spennende prosjekt. legg ut noen bilder av bilen. Men hva gjør den under passat forumet egentlig? Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 har du så mye biler som det står i signaturen din? vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 skal fixe signaturen, de 2 nederste golfene som fortsatt lever tilhører mine foreldre. Jeg satte den inn på passatforumet fordi ingen leste den på audi-80 forumet, og siden dette nesten er en passat så satte jeg den inn her. Har ikke bilder av den annet enn på mobilen. Jeg har tatt av den ene framskjermen i dag, blir en god del sveising. Må bytte ut deler av øvre framskjermfeste, plata inn mot torpedoveggen,og skal lage biter til dette i morgen, må også lage en stor plate ( sikkert en stiver) som er formet som en rettvinklet trekant, snudd på hodet, noen som har ide til hva slags plate jeg skal bruke,1mm? Da jeg hentet den i lier i går kjørte det forresten en gammal lyseblå passat combi, dritfet og nesten lik audi`n. Noen som også vet hvor man får tak på nye framskjermer til den? Regner med at passat skjermer passer (tar begge når jeg først er i gang). Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Nå har jeg sveist deler at innerskjermen, mangler stiver og plate til framskjermfeste, fått lappet en bit i dørstolpen og en stor bit bakerst på innerskjermen ved torpedo`n. Noen som er interessert i mer, bilder og sånt? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 bilder er alltid gøy Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 har ikke fått lånt kamera enda. Men er ferdig medå sveise den ene siden, nå gjenstår bare å finne framskjermer :) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg