eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Har ny termostat liggende, men det er så mye arbeid med å skifte den :( Er ikke så veldig god å mekke med bil. Så jeg tror ikke jeg tør. Skulle få med meg en kamerat til å gjøre dette. Men han mener at det ikke er den så han gidder liksom ikke. Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 det er ikke no pes og skifte termostaten på bilen din da. følgte det med ny pakning?? du klarer fint å skifte den selv. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Vel. Jeg er ikke så sikker på at det er noen av delene som det er feil på. Vil heller tro at du har fått feil temp giver. Du siert at temperaturen spretter opp til 100 grader på noen få minutter? Det skjer bare ikke om du har kald motor og ingen kjøling. Det du kan gjøre er å finne tak i en temp måler som klarer opp til 80-90 grader, f.eks steke termometer Så dypper du den bare ned i kjølevesken i ekspansjonstanken.. så ser du om temoen er rett. Så nei, jeg tror ikke det er hverken vifta eller termostaten. Da motoren rett og slett ikke blir så varm etter noen få minutter på tomgang. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Kom på en ting etter å ha lest hele tråden: spytt på topplokket ditt! Freser det fra spyttet da,så veit du at motoren er egentlig for varm (over 100 *C). Annet du kan gjøre som kan virke litt mer brutalt, er å åpne opp kjølelokket etter at du har skrudd av motoren (da kan det jo fosse vann utover, men om det da begynner å fosskoke (fordi trykket faller), er det garantert at tinga holder høy temp). Men som sagt: du risikerer ingenting ved å spytte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Håper selvfølgelig har du har rett. Men jeg sa en liten feil tidligere. Det tar ikke noen minutter. Det kan ta opp i mot 10-15 min før motoren blir 100-110 grader på tomgang ved kald motor. Men jeg skal prøve å spytte å se hva som skjer :) Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.