Banzai84 Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Hei! Skal kjøpe meg en E30 325. Hva bør jeg se på? Tenker på typiske svakheter ved denne modellen og generelle svakheter ved E30. Har prøvd en 325ix som hadde defekt abs system f.eks. Jævela selgeren solgte den selv om vi hadde avtalt salget! Karen bør forresten lære seg kjøpsloven! Takk på forhånd og god kveld! Siter X 84`Honda Accord Ex 1.6 X 01`Saab 9-5 2.0t (tjenestekjøretøy) X 91`Peugeot 605 SV 3.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Hei! Skal kjøpe meg en E30 325. Hva bør jeg se på? Tenker på typiske svakheter ved denne modellen og generelle svakheter ved E30. Har prøvd en 325ix som hadde defekt abs system f.eks. Jævela selgeren solgte den selv om vi hadde avtalt salget! Karen bør forresten lære seg kjøpsloven! Takk på forhånd og god kveld! Sjekk om toppen svetter mye. Sjekk vannet om det er grumsete. Sjekk peile pinnen og under olje påfyllings lokket for "majo". Prøv syncroniseringen på spesielt 2 og 3 gir. Se også om foringene er i ok stand.Tikker den MYE kan du jo også være obs på. Se ann bilen i forhold til oppgitt km:) Det jeg kom på sånn med en gang. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 ventiler skal stillest kvar 20 tusen km reg.reim kvar 60tusen km.. har sjølv hatt en 325ix, kjempe bra bil! ix har ett utrulig bra veigrep! tar seg bra frem om vinteren! viktig å kjøre bilene varme før du gasser over 3000omdr. då har du bil lenge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Sjekk etter rust i gulvet, spesiellt i hvert hjørne forran.. Jeg har sveisa mye rust så veit hva jeg snakker om.. Det er ofte rust bak M skjørtene, torpedoveggen, gulvet, og faktisk i taket. PÅ min bil var torpedoveggen det værste, det hadde rusta i brønnen foran frontruta å inn i kupeen.. Det var også rusta hull der frontruta ligger ann og inn i kupeen, mange store hull i kanalene, et flott rustangrep på dempertårnet i bagasjerommet, den ene brønnen i bagasjerommet var nesten vekk, gulvet hadde sett sine bedre dager og taket var helt jævlig på førersida. Bilen så nesten strøken ut utvendig med M-tech 1 stylinga på, men når jeg skulle fixe noe småttri av rust fant jeg mer.. Kjøp en nyere E30, min er fra 86, skaff deg en 88- de er nemlig galva der bilene er kjent for å ruste. Detter er min erfaring. Nå er bilen rustfri! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Sjekk etter rust i gulvet, spesiellt i hvert hjørne forran.. Jeg har sveisa mye rust så veit hva jeg snakker om.. Det er ofte rust bak M skjørtene, torpedoveggen, gulvet, og faktisk i taket.PÅ min bil var torpedoveggen det værste, det hadde rusta i brønnen foran frontruta å inn i kupeen.. Det var også rusta hull der frontruta ligger ann og inn i kupeen, mange store hull i kanalene, et flott rustangrep på dempertårnet i bagasjerommet, den ene brønnen i bagasjerommet var nesten vekk, gulvet hadde sett sine bedre dager og taket var helt jævlig på førersida. Bilen så nesten strøken ut utvendig med M-tech 1 stylinga på, men når jeg skulle fixe noe småttri av rust fant jeg mer.. Kjøp en nyere E30, min er fra 86, skaff deg en 88- de er nemlig galva der bilene er kjent for å ruste. Detter er min erfaring. Nå er bilen rustfri! Som han sier.. brønnene i bagasjerommet er ekstremt utsatt. All slags fuktighet samler seg der og blir liggendes. Tilslutt får du stooore rusthull. Sjekk hele bakplata for den slags skyld.. bak skiltplata har det en tendens til å ruste en del for det er der alt av salt om vinteren samler seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.