Gå til innhold

Anlegg i audi 80\90.

Ranger emnet

afen

Anbefalte innlegg

Jauda, har en audi 90, og nå er det på tide å få ræva i gir. Har tenkt på et par 12" cadence wild beast, sparer som bare det nå ;)

Det jeg da lurer på er om noen har bygd anlegg i en slik bil før? Har quattro så bagga er svært liten. Vil gjerne ha tips om hvordan jeg skal få trøkt inn det hele. Hadde tenkt på to subber, et par forsterkere og et par kondensatorer.

PS: Det er en sedan

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1987 modell Audi 80 (bilde på avataren min) som jeg bygde litt forskjellig anlegg inni..

Du får nok dessverre ikke noe særlig lyd inni kupeen hvis ikke du legger noen timer i bygginga (egen erfaring, men jeg er ikke særlig flink på anlegg)..

Noe som spiser mye lyd må vel være at bensintanken sitter "i ryggen" på baksetene. Jeg anbefaler å legge noen pustehull i hattehylla (som du får ut ved å demontere baksetene). Når denne var ute kunne jeg like greit montere noen 6x9" istedet for de originale møkkahøyttalerene. Det var iallefall i mitt tilfelle som natt og dag..

Hadde i utgangspunktet bare en 12tommer i trunken. Spilte litt kleint, så gikk så over til to JBL 12" som spillte fletta ut av passasjerene. Siste stopp før jeg solgte bilen hadde jeg en RF 15". Denne en gav en fin og dyyyp bass (har denne nå i en liten Clio)

I utgangspunktet er det en grei bil å trekke kabler i, bruker bare de listene på sidene, kjemperomslige og fine..

Batteriet er jo plassert ganske langt bak i motorrommet, og rett under der ligger det en kabelgjennomgang som kan brukes...

Jeg vet ikke hvordan det er på quattroen, men min hadde veldig dypt baggasjerom. Så jeg lagde et rammeverk i gulvet for å bygge opp gulvet litt og montere forsterkerene der.

Helt innerst mot tanken satte jeg kassen med elementene bakover.

Håper det hjalp litt.

Lykke til med prosjektet (og legg ut noen bilder)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider