andrehjelde Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hei. når jeg nettopp har startet opp bilen så går motoren med en veldig kakklende lyd, går over rimelig fort, noen minutt ca. er det noe galt? Har også en lyd når jeg kjører i fart og skal gi på litt gass, så kommer det en kakklende lyd (tenningsbank?) noen som har peiling? Og sist men ikke minst, akkurat etter en kald oppstart og jeg skal kjøre og gir på litt for og få girkassen til og gire, kommer det en ekstremt stygg lyd høres ut som om noe er løst, denne lyden blir komplett bort etter litt kjøring. Ser fram til noen svar :) Siter -89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondo Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 kakklende lyd under kald start høres ut som manglende olje trykk.. hvilken olje bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrehjelde Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 kakklende lyd under kald start høres ut som manglende olje trykk.. hvilken olje bruker du? bruker 10W-40. det er ikke manglende trykk ifølge måleren, den står på 50 eller 60, er ikke helt sikker på hva talene betyr. Også går den ned til litt under 40 på tomgang. Siter -89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 heisann. står viseren på oljetrykket på max når du har startet motor??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterole Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Du har høere tenning og får tilført ekstra diesel når bilen er kald det stopper når motoren passerer ca.40 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg