Corolla Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Har hat problemer med hylelyd fra viftereima på Corollan ei stund. Kjøpte ny reim fra mekonomen tidligere i vår og lyden var borte....i noen uker :rolleyes: Så tenkte jeg at jeg skulle prøve med orginal reim fra Toyota. Samme problemet! Lyden kom tilbake etter et par dager. I dag tok jeg av reima og når jeg vrir på reim hjulet til vannpumpa knirker det. I tilegg kjenner jeg litt slark når jeg prøver å bevege hjulet sidelengs. Så derfor tror jeg kanskje at det er vannpumpa som er problemet. Men da er det vell litt rart at lyden forsvinner en periode hver gang jeg skifter reima :rolleyes: helpme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Har hat problemer med hylelyd fra viftereima på Corollan ei stund. Kjøpte ny reim fra mekonomen tidligere i vår og lyden var borte....i noen uker :rolleyes: Så tenkte jeg at jeg skulle prøve med orginal reim fra Toyota. Samme problemet! Lyden kom tilbake etter et par dager. I dag tok jeg av reima og når jeg vrir på reim hjulet til vannpumpa knirker det. I tilegg kjenner jeg litt slark når jeg prøver å bevege hjulet sidelengs. Så derfor tror jeg kanskje at det er vannpumpa som er problemet. Men da er det vell litt rart at lyden forsvinner en periode hver gang jeg skifter reima :rolleyes: helpme Prøvd å stramme reimen? sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Det er selfølgelig gjort. Flere ganger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 spray litt wd-40 på reima da, og se om det forsvinner da. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Hvis det er, som du sier, slakke i drevet til vannpumpa så skift vannpumpa di du :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 bare å bytte vannpumpe ja. Den trenger ikke være årsaken til gnellingen, men lageret i pumpen vill ryke snart uansett... Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg