bjellings Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hei. Jeg trenger en detaljert beskrivelse om hvordan jeg kan fikse bakfangeren min. Det er noen store skraper og ett hull rett igjennom plasten... Tenkte jeg skulle prøve fikse denne selv, før jeg eventuelt kjøper ny (dersom repareringen går til helvette...) Håper noen kan forklare meg litt om hvordan jeg bør gå fram for å pusse ned, reparere hullet, sparkle skrapene og lakkere. Tenkte også jeg skulle lakkere den nederste svarte plast skjermen. Hvordan gjør jeg dette? Angående lakkering: Greit med sprayboks eller bør jeg bruke lakksprøyte? All hjelp motttas med stor takk Mvh Espen Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 først av alt må du finne ut hvilken plast type fangeren er, feks abs, FE eller GUP. så må du finne et lim som limer akkurat den plasten, hvis det er sprekker så må du borre med et ca 3mm borr der hvor sprekken slutter. ved liming: 1. borr stopphull for sprekken. 2. rengjør flaten du skal lime nøye. 3.slip en v fuge ned i sprekken. 4. bruk plastikk grunning (hvis limet krever det!) 5. legg på lim og eventuelt fin myggnetting eller lignende bak, så det blir like sterkt eller sterkere enn nytt. fyll over myggnettingen med lim! sveising: 1. borr stopphull for sprekken. 2. finn riktig sveise tråd! 3. fjern vokslaget på sveise tråden. 4. slip v fuge i sprekken som sveise tråden legger seg fint ned i. 5 sveis sammen og slip med ca 240 korning! for lakkering av den svarte delen av fangeren så må du antageligvis "svette" plastikken i en tørke boks, bruke riktig grunning. lykke til! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg anbefaler å bruke lakk sprøyte. Etter det jeg vet, burde du lakkere hele fangeren på nytt, slik at du ikke får noen nyanseforskjeller Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Fadern hadde en lignende skade på sin røde opel for noen år siden. Ikke hull, men lakkskade ned til plasten.. Han pusset det godt ned og sparklet. Så maskerte han et godt stykke utenfor feltet og sprayet på med boks.Grunning først såklart. Det ble ikke perfekt resultat, men du skulle se godt etter det for å legge merke til det Er en mulighet hvis du vil lappe den midlertidig... Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 det som kan skje da, dersom du ikke har mattet ned orginallakken ordentlig over hele, så sitter det ikke.. Første vask med høyttrykkspyler og marerit! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.