Strez Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Har bytta dynamo på bilen, og når jeg tester den, så lader selve dynamoen, men batteriet får ikke noe av denne power'n... regner me at det er et ledningsbrudd ett eller annet sted. Det jeg da lurer på, kan jeg da bare trekke en ny kabel fra dynamoen og opp til batteriet? eller må jeg drive å lete etter dette lednings bruddet? Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Prøv å rengjøre batteripolene dine...Problemet ligger som oftest der hvis dynamoen lader, men spenningen ikke kommer fram til batteriet... Blir det ikke bedre da kan du prøve å måle spenningsfall i kretsene, slik vil du finne ut hvor strømmen stopper. Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Det kunne nok ha vært lurt å bytta alle kabler i forbindelse med dynamo, starter, karrosseri og blokk. Originalkablene er ikke alltid de beste som er å få kjøpt og husk at ingen lenke er bedre enn det svakeste ledd! Har du en større bilstereo så kan dette være meget lurt å gjøre! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Har bytta dynamo på bilen, og når jeg tester den, så lader selve dynamoen, men batteriet får ikke noe av denne power'n... regner me at det er et ledningsbrudd ett eller annet sted. Det jeg da lurer på, kan jeg da bare trekke en ny kabel fra dynamoen og opp til batteriet? eller må jeg drive å lete etter dette lednings bruddet? Hvordan har du testet dynamoen? Og, ja du kan bare legge en ny kabel fra B+ på dynamoen og opp til batteriet. Jeg har brukt 35mm2 til både ladekabel og jording. Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg