Gå til innhold

problemer med escort 1,6


Tovik

Anbefalte innlegg

har ett problem med en 1992 escort 1,6 CL..

bilen nøkker veldig under kjøring vist man slipper gassen.. er heller ikke alt for villig til å gå på tomgang om man kommer inn mot ett krys å trør inn koblinga.. spesielt vist bilen er kald, men den nøkker hele tiden under kjøring.. virker som om det er spesseilt når det er vått/fuktig vær..

noen som har noen forslag/erfaringer om hva som kan være galt? :rolleyes:

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er heller ikke alt for villig til å gå på tomgang om man kommer inn mot ett krys å trør inn koblinga

 

 

Har selv en Xr3i '86 mod. som oppførte seg lignende! Hadde en "sprukket"/"sprø" slange fra kjølevæska til motoren som spruta overalt og typisk nok inn i tenningsdeleren *OMG*

 

fikk ordna den + byttet ut noen (veldig) gamle tennplugger, sviver som ei klokke nå :D eneste som mangler nå er en finjustering av tomgangsskruen :)

 

Håper dette kommer til nytte! :D

Ford Escort Xr3i '86 mod.

 

Ålgård Gatebilklubb

 

"Anotherone Bites The Dust" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en ting på Xr3i's "offesielle" side.

 

Q. I'm having problems with my 1986 XR3i. When the car is cold, its starts with no trouble and drives OK until it reaches normal running temperature. When I stop and turn the engine off, I come back to the car it won't start. When it eventually does start it runs like a pig. If I leave the car standing for 20-30 mins, and then try, it starts first time. What could be wrong ?

 

 

 

A. CVH Escorts used to suffer from a problem with the distributor years ago, but it was more with the blue capped Lucas distributors on the MkIII. The problem was that once it reached operating temperature and then left for a while, a break would occur in the coil winding in the distributor body. At worst the car had no ignition, at best only intermittent and resulting in the problem describe above. Ford's solution was to replace all blue-capped Lucas distributors with the black-capped Ford Motorcraft unit or the brown-capped Bosch one.

Ford Escort Xr3i '86 mod.

 

Ålgård Gatebilklubb

 

"Anotherone Bites The Dust" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
har ett problem med en 1992 escort 1,6 CL..

bilen nøkker veldig under kjøring vist man slipper gassen.. er heller ikke alt for villig til å gå på tomgang om man kommer inn mot ett krys å trør inn koblinga.. spesielt vist bilen er kald, men den nøkker hele tiden under kjøring.. virker som om det er spesseilt når det er vått/fuktig vær..

noen som har noen forslag/erfaringer om hva som kan være galt? :rolleyes:

du har eksakt det samme problemene som meg. stopper på tomgang gjerne mer i fuktig vær, og nøkker som faen når jeg slipper gassen.

 

nøkkinga er nok de ytre drivakslene dine. særlig hvis de lager knekkelyder når du svinger også. tomgangsproblemet har jeg ikke funnet ut av heller :(

BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85

Ford Escort 1.6 clx -96

BMW 518i E28 -85

Ford Escort MK5 1.4i -91

Ford Sierra 2.0li (RS) -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bort i samme problem selv på min 95 si, og fikk et tips fra snapdrive da jeg bytta reg reim hos dem.

Det er vist 2 typiske feilkilder på escorten, som resultere i dette.

1. slitte tenplugger

2. Luft filtret (trur jeg det var) eller noe lignende husker ikke lengre :D

 

Jeg personlig bytta tennpluggene, og bila slutta har stoppet å rykke til.

 

Så det kan være verd et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bort i samme problem selv på min 95 si, og fikk et tips fra snapdrive da jeg bytta reg reim hos dem.

Det er vist 2 typiske feilkilder på escorten, som resultere i dette.

1. slitte tenplugger

2. Luft filtret (trur jeg det var) eller noe lignende husker ikke lengre :D

 

Jeg personlig bytta tennpluggene, og bila slutta har stoppet å rykke til.

 

Så det kan være verd et forsøk :)

 

har kjøpt tennplugger, men har ikke fått byttet di ennå.. hehe :rolleyes:

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår