rioi Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg bil og skal putte i noe anlegg. Det første jeg skal ha er cd spiller, forsterker og sub. Cd spilleren er grei nok. Men sub og forsterker er litt usikkert. Jeg har vurdert en RF t1 10". Deretter trenger jeg en forsterker, men problemet er at jeg er ikke sikker på hva det med kanalene betyr. Kan noen forklare meg det? PS: har søkt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 1 kanal er f.eks. høyre kanal på forsterkeren. Du trenger to kanaler for å få stereo. 4 kanaler trenger du til høyttalere foran og bak. 5 kanaler trenger du hvis du skal ha en subwoofer i tillegg til høyttalere foran og bak. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 og for kun en sub trenger jeg alså en *sett inn en her* forsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg bil og skal putte i noe anlegg. Det første jeg skal ha er cd spiller, forsterker og sub. Cd spilleren er grei nok. Men sub og forsterker er litt usikkert. Jeg har vurdert en RF t1 10".Deretter trenger jeg en forsterker, men problemet er at jeg er ikke sikker på hva det med kanalene betyr. Kan noen forklare meg det? PS: har søkt:) En to kanals forsterker kan du koble to høytalere på eller "brokoble" ned til èn kanal og kjøre f.eks en bass på. En firekanals forsterker kan du koble fire høytalere på eller "brokoble" ned i tre kanaler og kjøre to høytalere og en bass eller "brokoble" ned i to kanaler og kjøre to bass eller to høytalere. EDIT: monoblokk, kun èn kanal og ideel til å drive bass med Veldig enkelt forklart:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 takker... tipper jeg kjøper en 2 kanal forsterker og brokobler til subben min :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 takker... tipper jeg kjøper en 2 kanal forsterker og brokobler til subben min :) Ja, det eller en monoblokk, men disse er som regel endel dyrere enn en to kanaler. Bare pass på att forsterkeren du kjøper har ett godt innebygget aktivt delefilter, helt 24dB filter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdha Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 takker... tipper jeg kjøper en 2 kanal forsterker og brokobler til subben min :) Du har fått mail! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 den e-postadressa der er ikke i bruk. Send på nytt siden den er oppdatert nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdha Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Den er sendt på nytt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg