pow Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Bensinnåla har alltid vært stabil og fin, men over natta har den blitt rar. den er nå blitt ustabil og vingler opp og ned ca rundt det reelle nivået i tanken... why me? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Sånn jeg har forstått er bensinmålern et lite problem på primera.. På min bil lyser kun bensinlampa om bilen står i oppoverbakke :P (ja jeg mener når den er tom for bensin) Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Bensinnåla har alltid vært stabil og fin, men over natta har den blitt rar. den er nå blitt ustabil og vingler opp og ned ca rundt det reelle nivået i tanken... why me? det ligger vel inne ein forsinkelse på bensinmålerne... for at den ikkje skal vippe opp og ned full fart i takt med humper... mulig at den er ødelagt viss det er ein sånn på primera... Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 min er rar også!!:S Når eg har full tank viser den 3/4 full,,,når eg har tom viser den langt under røde merket! noen som vet ka det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Det er som oftest lagt inn en form for demping i kretsen slik at ikke nåla skal hoppe opp og ned alt etter hvilken vinkel bilen har (opp/nedoverbakke, humper osv.) Hadde dette problemet på den gamle Saab'en min og da var dårlig jording problemet. En annen mulighet er at det motstandsbelleget som gir signal til tankmålern er slitt og dermed gir feile og varierende signal ut. For å teste dette må nok målern ut, denne sitter fast i lokket til bensinpumpen under bakseteryggen. Ser slik ut: Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberon77 Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Den er slik på min også. Jeg har irritert meg over det i snart 3 år. Get used to it er alt jeg kan komme med av forslag :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg