ryuujin Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Halla Vært på jæren i helga og kjøpte med meg en sånn der girkule med 6 blå led lys som blinker og lyser osv. Men saken er den at jeg får ikke av den andre girspaken.... Så jeg får dermed ikke den andre på. Jeg kan vri og vri på den org girkula til jeg blir blå i hodet men det vil ikke av... Håper noen har noe tips, hvis ikke er det 250kr rett i vasken... Det står at girkulen skal passe de fleste biler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Er sikkert samme løsning som på gamlebilen min, en Peugeot 206, den sitter vel limt på tror jeg, uansett så må du dra den opp ;) Jeg prøvde og bytte på 206en min men endte opp med og sette på den orginale igjen fordi uorginale satt ikke noe godt fordi den øvre delen av girstangen som kula sitter festet på er bare plastikk. Jeg dro av girkula flere ganger... Hadde heller solgt den girkula til noen andre jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 drar og drar men får den ikke av... helt jævlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 høres ut som girkulen min det der... kommer det litt småbiter.. eller noe sånt.. ut av kulen? for i renaulten min kunne jeg lenge bare vri og vri på kulen... så en dag tok jeg tak og dro den rett av... Hos meg er girspaken av metall og kulen av plast, så ved å vri på kulen filte jeg ned mothaker som var inne i kulen... så mitt råd er: vri, dra, vri litt til, dra litt hardere osv.. ;) Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Du kasta allerede bort 250 kr ved å kjøpe girkule med blått lys synes da jeg, men hver sin smak. På min 306 som jeg hadde så satt den godt, men jeg fikk beskjed om å dra til den gikk av.. og det gjorde den etter et min pust og pes. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Har fått det til for lengst... Satte den nye kula på i går det ble ganske pent... Men, har bare ett stort problem.... Mansjetten strekker ikke til! Kula sitter så høyt oppe at mansjetten ikke strekker helt opp når den står i revers f.eks(blir strukket til siden vet dere...). Så, det jeg nå lurer på er å gjøre en av to ting: 1) Å kjøpe ny girkule, og så kappe den gamle i to... Bunnen av den gamle har en holder som kan holde mansjetten oppe. Så trer jeg bare på bunnen av den gamle og så setter jeg på den nye oppå... Og tar sjansen på at det vil se noenlunde bra ut... eller 2) Å kjøpe en ny girmansjett. Men aner ikke hvordan jeg skal kunne montere den. For slik som det er ut nå så ser det egentlig helt for jævlig ut... Kula er stødig og sitter helt tight fast, men det står jo ca 5cm hvit plastikk under før mansjetten. Noen som har peiling på hva jeg bør gjøre? Hvor dyr er en sånn org girkule til peugeot 406? Og hvor lette er de å få tak i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg