nicolay Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 For en stund siden funket ikke turboen min, og bilen gikk uten turbo. Viste seg å være en av ledningene inn i ledningspluggen til N75 ventilen (like ved siden av dumpvalve) som var brutt. Har en ledig "knapp plass" der hvor enkelte biler har ESP knapp. Hadde det vært mulig å lage en slags "TURBO" knapp der som slår av og på turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Ingen aning, men det hadde vært litt moro. Hvor har du den ledige knappen? Ved siden av setevarme, nødblink osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Ja, rett ved siden av setevarmer er den en plass til knapp. Mener å ha sett at biler med ESP har en ESP knapp der. Bare tenkte at i og med at turbo ikke ga noe når den ledningen var brutt, og bilen gikk som en litt kjapp 1.6, så hadde det vært kjekt med en bryter inni bilen som kunne koble av og på denne strømmen på en måte. Jeg er ikke biltekninsk så om bilen kan ta skade av det, eller om det i det hele tatt er en ide aner jeg ikke, men det hadde vært greit å ha.... Du kan på en måte da sette i "race" mode og "låne bort bilen til mamma" mode. Så bruker jo bilen mindre bensin også i "låne bort bilen til mamma" mode. Her var bruddet, som gjorde at bilen gikk uten turbo. (ledning inn til N75 race ventil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Ja, rett ved siden av setevarmer er den en plass til knapp. Mener å ha sett at biler med ESP har en ESP knapp der. Stemmer det. Har tenkt tanken på å flytte bryteren til neonlysene dit. Nå ligger den bare å slenger under rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Jeg har en ASR bryter liggende. Men skal bruke den selv. Kan muligens skaffe flere da, om det er noe interesse for dette. Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Jeg har en ASR bryter liggende. Men skal bruke den selv. Kan muligens skaffe flere da, om det er noe interesse for dette. Tjaaa...Pris? Hva skal du bruke den til om jeg får spørre? Nyskjerrig sjønner'u:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Tjaaa...Pris? Hva skal du bruke den til om jeg får spørre? Nyskjerrig sjønner'u:) Hmm, husker ikke helt prisen på den. Men lurer på om det var 150kr eller noe jeg. Selv skal jeg bruke den som bagasjeromsåpner, siden jeg hadde en "varmetrådbryter" som var beregnet til bruk på høyre side av "bryter rekken". Som du kanskje ser på vinkling og sånne ting av bryterene i bilen din, så skjønner du at det ikke passer. Desverre :) Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hva er en ASR bryter??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hva er en ASR bryter??? Hmm. Aner ikke.. Men vent litt! Vi er i Golf forumet nå, ikke sant? Hmm. Åpnet Google, og skrev inn Golf ASR (hentet disse søkeordene rett fra lufta) Da kom det opp en haug med sider som sa ASR=Anti Slip Regulation. Da er det nok en bryter til antispinn tenker jeg. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjelli Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 :google :) Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Ok, bra tenkt! Da har vi løst knappen, men tilbake til topic. Lar dette seg gjøre uten å skade bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esorense Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Turboen vil uansett stå å spinne så det som skjer ved brudd i denne kabelen er at motoren går i et nødprogram som jo i seg selv ikke er skadelig. Kan derimot ikke se at det ønskelig lure motoren til å tro at det er feil i den for å senke effekten, da bensinforbruket i de fleste tilfeller da helt klart går opp og ikke ned som du nevner tidligere i tråden. Hvis bilen lånes bort til Mor har jeg vondt for å se for meg at turtall og dermed høyt forbruk blir et problem;) Siter 03 A4 TDIQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Neida, det er mer det at ikke alle er like glade for at bilen går kjempefort :P Så en sånn bryter hadde passet meg perfekt, om det går på en eller annen måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Du kan nok ikke slå turboen av nei. Det du må ha er en boost controller, eller justerbar wastegate, slik at du kan velge hvor mye turbotrykk du vil kjøre med. Boost controlleren kan stilles inn på to forljellige trykk, som du velger med en knapp. En av disse funksjonene burde være greit å gjemme unna et sted i bilen. Nødprogram-knepp høres ikke ut som noen god ide. det er en grunn til at det kalles NØDprogramm.... Lykke til :D Edit: hvem liker ikke at bilen går fort? :wonder gjette: Frua? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg vurderer også en slik bryter, og vil nok få litt info fra fagfolk snart. Men indikajsoner jeg har fått sier at en bryter på N75-ventilen burde gå greit. Det er meget mulig at en feilmelding vil komme, men den kan bare være der. En boostcontrooler erstatter vel i mange tilfeller magnetventilen (N75), så det er jo også en inikasjon på at det kan fungere. Har aldri hørt at bilen kan ta skade av å kjøre i nødprogram, det skal ikke så mye til før bilen går i nødprogram (defekte sensorer m.m.), ogtipper at nødprogrammet uansett kjører langt innenfor "safe" grenser. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.