Gå til innhold

VW (beach) buggy. Deres meninger!

Ranger emnet

Tha sims

Synes dere WV beach buggy er en tøff bil hvis man ser bort fra motoreffekt.  

26 stemmer

1. 1. Synes dere WV beach buggy er en tøff bil hvis man ser bort fra motoreffekt.

• Tøff
      22
    • Nei huff av meg
      4

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om VW Beach buggy?

wild%20thing%2001.jpg

Jeg personelig synes den er fet! Må selfølgelig ha fet stereo, fine felger og lakk farge. Skal med andre ord pimpe den litt opp, uten at den blir "for" mye sylet! Jeg vet at det ikke er den sterkeste motoren som sitter i, men egenlig så synes jeg denne bilen er såpass tøff at jeg ser bilen som så fin at det ikke er så farlig om den går i 200km/t. Eventuelt går det jo ann å sette på en større motor da hele bilen er så billig som den er. Har funnet ut det at bilen kan dra på bakhjulet når motoren er på ca. 100hk. Bilen er jo så lett, og motoren er bak.

Det store prosjektet er å klargjøre den til å gå om vinteren. Må sette inn varmeapperat og kanskje lage en hardtop i fiberglass, og deretter isolere den. Det finnes jo kalesjer (hakke peiling hvordan det skrives), men vet ikke om de er varme nok. Må også sette inn en del alarmsensorer i bilen siden det ikke er dører :titties: .

Skriv opp hva dere mener om bilen. Hva hadde dere f.eks tenkt når en ungdom kommer i en slik bil? Er litt viktig å vite dette siden mange av de jeg ferdes med ikke er så beundringsverdig for denne bilen. Er litt kjedelig hvis bilen blir latterliggjort :;)

Til moderatorene: Kan dere lage en poll ut av denne posten?

Takk for hjelpen!

MVH THA SIMS

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beach Buggy er å blir fett! Omtrent uansett sombrero

Men at du skal bruke den på vinteren er noe helt annet.. for det første, hvorfor? Og for det andre tviler jeg på at den er noe særlig å bruke på vinteren, både med tanke på kjøreegenskaper og alt du skal gjøre med den for å få det til.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan lage en poll selv, rediger første post, og velg poll/undersøkelse lenger ned på siden.. Ellers så kunne vel denne posten vært under vw-delen av forumet ;)

Fikk det ikke til :(. Tror nok det bare er moderator som kan gjøre det. Takk for at du fikset bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beach Buggy er å blir fett! Omtrent uansett sombrero

Men at du skal bruke den på vinteren er noe helt annet.. for det første, hvorfor? Og for det andre tviler jeg på at den er noe særlig å bruke på vinteren, både med tanke på kjøreegenskaper og alt du skal gjøre med den for å få det til.

Fordi jeg ikke har _MYE_ penger. Dessuten skal jeg jo fikse litt på den. Det er dumt hvis den blir stuet bort om vinteren. Men forstår godt hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke har _MYE_ penger. Dessuten skal jeg jo fikse litt på den. Det er dumt hvis den blir stuet bort om vinteren. Men forstår godt hva du mener :)

Forståelig.. men har man lite penger og skal ha bil om vinteren så ville hvertfall ikke jeg valgt en beach buggy.. Tror det fort kan blir dyrere enn du aner, hvertfall hvis du skal gjøre sånn som du sier i første posten. Selvfølgelig er det synd hvis den skulle bli stua vekk om vinteren, men det er nok en grunn til at det ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig.. men har man lite penger og skal ha bil om vinteren så ville hvertfall ikke jeg valgt en beach buggy.. Tror det fort kan blir dyrere enn du aner, hvertfall hvis du skal gjøre sånn som du sier i første posten. Selvfølgelig er det synd hvis den skulle bli stua vekk om vinteren, men det er nok en grunn til at det ;)

Eneste jeg faktisk tror jeg trenger å gjøre er å legge inn varmeapp. Kalesje er som oftest med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjenning av meg som har bygd seg et skikkelig leketøy av en buggy. 2,4 liter og nær 200 hk, en chip for bane, en for drag og en for gata. 0-100 på rett over 4 sek. Samt han kjører driten av ALT på den lokale banen.

Nesten alt er bygd selv.

Men denne buggyen er det ikkje noen form for dødvekt i.

http://www.trim-4-eldre.com/images/treff/20050403Ove/mini-ebb.JPG

http://www.trim-4-eldre.com/images/treff/20041003TK/mini-IMG_1600%20copy.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buggy er tøfft det! Kan jo ikke si annet, ettersom jeg har en selv... sombrero

Men det med å bruke den på vinteren tror jeg du skal revurdere... En buggy veier ca 50 kg på forhjula, og bremseeffekta på glatta blir deretter... + at den snurrer for ingenting med den korte akselavstanden! Varmeapparat er det siste du skal tenke på tror jeg, men husk at den ikke er vannkjølt så løsningen må vel være en bensinvarmer ala Webasto...

Lykke til vertfall :)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buggy er tøfft det! Kan jo ikke si annet, ettersom jeg har en selv... sombrero

Men det med å bruke den på vinteren tror jeg du skal revurdere... En buggy veier ca 50 kg på forhjula, og bremseeffekta på glatta blir deretter... + at den snurrer for ingenting med den korte akselavstanden! Varmeapparat er det siste du skal tenke på tror jeg, men husk at den ikke er vannkjølt så løsningen må vel være en bensinvarmer ala Webasto...

Lykke til vertfall :)

Ja, det er nok litt lite vekt på forhjulene. Men, har ikke sett så mange andre bobler som har kjørt av veien, så det gjør vel ikke det med denne heller. At den er lett å surre litt rundt i sirkler er bare morsomt. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok litt lite vekt på forhjulene. Men, har ikke sett så mange andre bobler som har kjørt av veien, så det gjør vel ikke det med denne heller. At den er lett å surre litt rundt i sirkler er bare morsomt. Hehe..

Stor forskjell på buggy og boble... min buggy kan jeg løfte fronten på selv, og det klarer jeg ikke med ei boble! Og det med snurringa er skummelt nok på grus..

Men for all del, er beundringsverdig at noen har planer om å bruke en sånn på vinteren yodude

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på buggy og boble... min buggy kan jeg løfte fronten på selv, og det klarer jeg ikke med ei boble! Og det med snurringa er skummelt nok på grus..

Men for all del, er beundringsverdig at noen har planer om å bruke en sånn på vinteren yodude

Hehehe! jaja, men finner vel sikkert på noe smart.

Kunne jeg fått msn-en din? Hadde vært flott hvis så er ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider