v240 Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 vill denne passe i lag sånn ca med radiatoren. det er en sierra coswort kjøler. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Plass er det garantert, men er det kjøler fra 4x4 eller 2wd? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 2wd men ka e forskjellen da Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Burde vel heller spørt i sierra forumet, der vet de sikkert mål osv. Men mener det er 4x4 ic'en som er interresant, den er i hel alu. 2wd kjølern har vel plasttanker? Mulig jeg tar feil, men hvis ikke så ville jeg heller brukt en volvo ic istedet for 2wd utgaven. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 okei, skal gi 1000 for den. grei pris? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Er den i hel alu, så er det en grei pris. Men originale volvo ic'er kan man skaffe billigere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Har 2wd cossie ic på min 2'er golf..Tror den er lik 4x4'n, bortsett fra at 4x4'n er ørlitt større ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Kjølern fra 4x4 kjøler bedre. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Jeg har cosworth cooler på min. Kjøler noe inn i helvete. Volvo IC kan bare stikke å legge seg i forhold! Det er en 4x4 cooler fra -92 cosworth. Men når du er i gang med den ombygginga så stikker du til høggeren og finner deg en Escort mk3 radiator med vifte og viftehus, en kadett E termostatføler. Så tar du intercooleren nederst, fester den på et vis, setter radiatoren oppå, fester den med orginale volvo fester på de ytterste hulla. Så må du lage et T-stykke til den slangen som går ut fra ekspansjonstanken, på den slangen som kommer ut fra radiatoren nederst. Så må du lage et T-stykke som du har gjenget termostaten i og en liten tapp til lufteslangen til ekspansjonstanken. Ca. 10 cm fra utgangen på toppen. Så må du sage av de to tappene som sitter øverst på radiatoren, da de tar oppi panseret. Ta med deg alle slangene til radiatoren når du henter den hos høggeren. Du får bruk for 2 stubber av den i tilleg til orginal slangene til volvo. Så whips, har du cosworth cooler og termostat vifte = GOD ladeluft kjøling og volvo lyd borte vekk :) hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 fikk ic'en for 700 og den er fra en 4x4, håper å få den på snart Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg har cosworth cooler på min. Kjøler noe inn i helvete. Volvo IC kan bare stikke å legge seg i forhold! Det er en 4x4 cooler fra -92 cosworth. Men når du er i gang med den ombygginga så stikker du til høggeren og finner deg en Escort mk3 radiator med vifte og viftehus, en kadett E termostatføler. Så tar du intercooleren nederst, fester den på et vis, setter radiatoren oppå, fester den med orginale volvo fester på de ytterste hulla. Så må du lage et T-stykke til den slangen som går ut fra ekspansjonstanken, på den slangen som kommer ut fra radiatoren nederst. Så må du lage et T-stykke som du har gjenget termostaten i og en liten tapp til lufteslangen til ekspansjonstanken. Ca. 10 cm fra utgangen på toppen. Så må du sage av de to tappene som sitter øverst på radiatoren, da de tar oppi panseret. Ta med deg alle slangene til radiatoren når du henter den hos høggeren. Du får bruk for 2 stubber av den i tilleg til orginal slangene til volvo. Så whips, har du cosworth cooler og termostat vifte = GOD ladeluft kjøling og volvo lyd borte vekk :) hehehe er ikke en escort radiator noe liten for en stor volvomotor? eller har de "råeste" utgavene av escort større/bedre radiator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 hørs rart ut, escort mk3 radiatoren er jo mye lenger/breiere enn volvo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Er bare en vanlig escort mk3 radiator...fra en Xr3i tror jeg..er ikke sikker. Tok den som var finest jeg. Den er beiere, men ikke så høy. Den står jo oppå cosworth cooleren..Den kjøler så det holder. Ligger litt under midten på vanlige dager, og på varme dager i råne tempo så ligger den litt over halv. Men vifta bjyner ikke å gå før den nermer seg rødmerkingen. Har ikke hatt noen problemer med det enda jaffal. Da er jo motoren min trimmet og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.