Gå til innhold

Effektanlegg

Ranger emnet


Eclipse Gsx 4x4 210hp

Anbefalte innlegg

Jeg har en sierra som jeg vurderte å montere på et effektanlegg.

Jeg så på noen priser på nettet, men det viste seg å være litt dyrere enn det jeg hadde trodd. For et 3" effektanlegg så koster det rundt 8 000 kroner.

 

Så jeg tenkte om det gikk ann å lage et selv, altså bare finne et rør som er 3" og bare lage til noen fester og bare få det til å passe på en måte :D

Er det noen her som har gjort dette før? Nå tenkte jeg bare på et helt rett rør uten katalysator og bare en lyddemper, og det skal være den helt bak.

Tror dere dette vil gå i det hele tatt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en bil med så mye hk at du trenger 3" heile veien bør du koste på deg et skikkelig annlegg:)

 

Fra spøk til eksosanlegg. Du får kjøpt det du trenger på Bilextra, men da blir det et lappverk med masse skjøyter. Eller viss du har tilgang til røyrbøyemaskin kjøper du en lang røyr og bøyer til med kun et par skøyter.

 

Muligens http://www.Gasolin.no har røyrbøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir biler uten turbo dauere med større enn 2" heile veien?

Godt spørsmål da flere biler uten turbo leveres med større enn 2" :rolleyes:

 

MEN, for å komme med en ekstremt dårlig forklaring: På en bil som det er snakk om her så er det rett og slett fordi det skal være litt 'motstand' for eksosen slik at det ikke slippes uforbrent bensin ut i eksosanlegget.

(correct me if i'm wrong, mener det er en kort og riktig forklaring)

 

Det er vel sånn at ved større eksosanlegg så mister du noe av bunndraget men kan få mer effekt lenger opp på skalaen.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen skal fortest mulig ut, enten det er 1.5" eller 3" eksos. Ved alt for stor diameter på eksosanlegget vil eksosen miste hastighet og det er ikkje bra. Men på vanlige motorer har det liten effekt.

Viss en ser på seriøse greinrøyr er dei nøye avstemt til turtallsområde, kammer, porting og ventiler. Det er for at eksospulsene skal hjelpe hverandre å suge eksosen ut så fort som mulig, derfor er det viktig at alle røyr er like.

 

http://www.mobeck.com/MT/Raceexhaust.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår