MercFreak Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 ok, det er jo greit og vite, kompiss har en 230k, skikkelig dirtt med masse vakum og egr greier, kansje jeg skal få han til og sette på en weber... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Ja, er en mulighet det, men vær obs på at bensinforbruket kan bli høyere. Med den gamle Solex Cisac-gasseren min kom jeg ned i 0,72 liter på mila på veldig lang kjøring, etter at jeg bytta ble det rundt 1,1 l/mil. Dette var med dyser for "lett trim". Vi får se hvordan det går med forbruket nå, når jeg har fått satt på "standard" dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Det skal bli interessant å høre hva forbruket ditt blir med "standard"-dyser. Er det lavere får jeg vel bytte jeg og! 1.2 l/mil på blandet kjøring er litt vel mye for min bil syns jeg. Jeg har egentlig ingen problemer med "mye gass på lavt turtall", den går bra uansett. Eneste er at choken ikke er helt god. Den åpner seg for tidlig. Tror kanskje jeg skal se om jeg får til manuell istedenfor. Og motoren dauer hvis jeg bremser veldig hardt fra høy fart. Har du det problemet? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Har vel egentlig ikke så store problemer ved mye gasspådrag ved lavt turtall, går greit helt til andrespjeldet åpner seg, da merker jeg at effekten går ned. Litt kjipt det da, men. Det er ikke bare å vri chokehuset litt slik at det skal litt høyere temperatur til før det åpner da? Eller blir det choke hele tida da? Har litt problemer med at motoren sliter eller dauer hvis jeg bremser veldig hardt ja, men det var mye verre med Cisacen. Der var det nok med litt brems samtidig med sving til venstre, så gikk turtallet ned på 200 o/min før den stoppet. Det var kjedelig i rundkjøringer. Nå er dette ikke noe problemved normal kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Jeg merket også litt tidligere, at motoren nølte litt idet andrespjeldet åpnet. Det har jeg ikke merket på plere uker nå, så jeg vet ikke hva det kan ha vært. Ang. choke går får den for mye choke når den er kald om jeg justerer den rikere. Det er igrunn bedre sånn det er nå. Kanskje jeg kan legge inn en motstand på +tilkoblingen så den åpner seg langsommere. Jegg hadde ingen problemer tidligere med Solex med hard bremsing, og det skjer ikke når jeg rygger. Hadde nok vært bedre om flottørkammeret var foran men det får jeg leve med. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Slik ble det til meg no.. med den Webern 32/36.. blir det merkbar efekt om jeg bytter til de "lett trim" dysene? isåfall hva koster de og hvor kan jeg kjøpe dem? :-) Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Blir litt sprekere ja, mener jeg. Jeg bytta andre veien, for forbruket ble så høyt. Du kan kjøpe dyser for 2 dollar stykket fra en italiener på Ebay som kaller seg alfa1750. Han sender på 5-6 dager. Men prisen på dysene er kanskje ikke det største problemet hvis forbruket blir merkbart høyere. Jeg kjørte langkjøring med henger og "lett trim"-dysene, og da ble forbruket 1,55 l/mil. :scared Men det er ikke sikkert det blir mye bedre med "normal"-dysene, time will show. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Okei, har ikke målt med de som står i no.. vet bare det at jeg brukte 1.3l med gammel gassern på blandetkjøring.. så om det går opp til rundt 1.4-1.5 har ikke så mye og si bare jeg får mer guffe :P Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 har ca 180hest og bruker litt under 0,7l/mil :p Beje: lincoln/esab sperre er mye bedre :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Ingenting slår NorGas sperra :p Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Tenkte jeg skulle legge inn noen av bildene jeg tok da jeg installerte Webern. Er vel rimelig klin likt det 70' Chevelle har gjort, men jeg tror jeg har renere gasser... well No offence... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Nice...du fikk laget det kuleleddet selv ser jeg :) Funker pådraget greit hos deg eller? For meg blir spennet av og til for stort slik at gassen plutselig ruser seg opp fra 1200-2000rpm. Plagsomt i køkjøring med 1.gir, jeg må jo se ut som en idiot. Jeg har prøvd å justere mange ganger, men får det ikke helt bra til. Jeg venter ennå i spenning på dine offisiele måleresultater. BTW, vi ser jo her på bildene hvor stor fordel det er med DFV kontra DGV, hvor spjeldene åpner motsatt. For oss var det jo bare minimale tilpasninger for å få gassen til å funke. Det var ganske tilfeldig at jeg først kjøpte min DFV, eller Holley 5200. Jeg tenkte det ville vært morsomt å få en Holley gasser på Volvo hehe. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Ja, hos meg funker pådraget helt "trinnløst". Det er ikke forgasserarma som er litt treg ved lite pådrag da, slik at den hopper opp til 2000 rpm? Kanskje det hjelper å smøre? Går jo sikkert an å få til litt mer gunstig vinkel på støtstanga ved å gjøre den lengre og montere kuleleddet mer rett over spjeldakslingen. Ikkje veit eg... Var da utrolig enkelt å lage til overføringa. Kjøpte 5 mm kule på Clas Ohlson og kappet av litt fra en aluminiumsprofil jeg hadde for å lage vinkelen. Satte det på og da ble det akkurat passe vandring fra tomgang til full guffe. Har ikke fått kjørt så mye i det siste, men av det jeg ser på bensinnåla så ser det ut til at forbruket fortsatt er ganske høyt. Tror det blir litt langkjøring til helga, så da får vi se. Var bra at det ble en DFV på meg også. Var jo på skraphaugen for å skru av en DGV fra en Sierra, men de var så bedritne og skranglete at jeg ga opp. Hadde sikkert måtte betalt like mye for den som den fra USA. Den fra USA var overhalt også. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Når vi er inne på dette. Topic sier jo Weber på 240, så jeg satser på at det ikke er ensbetydende med Weber på K-motor. Finnes det noe bra alternativ til A-motoren, annet enn å sette på K-innsug og Weber. Finnes det Weber/Holley/Dellorto el.l. gasser som passer på A-innsuget? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Yes, da var helgas langkjøring gjort unna, og det ble ikke så oppløftende tall... Det ble 1,13 liter på mila på veldig snill kjøring. Fortsatt høyt, i hvert fall sammenligna med forbruket med Cisacen. Tipper jeg kommer til å handle enda flere dyser og prøve meg fram med tynnere blanding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.