Zeph Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Skal montere eit komponentsett framme, med element nede på døra og tweeter\diskant oppe på døra. Originalt henger det på ein stutt ledning som følgde med. Eg har ein skjerma 2.5mm² kabel til høyttalarane. Bør eg skifte ledning? Når eg først har ein tråd: Betyr det noko kor eg plasserer delefilteret? Planen var å plassere det i døra, så slepp eg å dra 2 kablar frå dashbordet, alternativet var å plassere delefilteret i dashbordet. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Nå vet ikke jeg hvor tykke de orginal kablene dine er, men 0.75mm2 er ikke langt unna tror jeg. ved å skifte ut de til 2.5mm2 vil dynamikken i lyden bli større :) delefilteret kan stå der det er plass, er ikke så nøye det ( eller tenker du på frekvens delingen? ) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Kva er forskjellen? Eg kjem med ein kabel til døra, inn i delefilteret og ut til høgttalar og diskant. Trur det er 0.75 som står på. Er ikkje store saken å lodde på 2.5-kabel, så eg kan vel bytte. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Det jeg mente var at du legger opp nye høytaler kabler fra spilleren og ut til frontsettet ditt :) beklager rotete svar i sta. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 at ingen hører noe forskjell på dynamikken på diskanten, om en bruker 0.75mm2 eller 2.5mm2. jeg gjør det ikke............ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Frontsettet skal kjørast på forsterkar forresten. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Det mest kritiske er vel om kabelen er godt skjerma og at det er god kontakt i hver ende mot hhv delefilter og diskant. God lodding og småe nusselige krympestrømper er saker ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Skjerma er den iallefall ikkje. Når eg først har tråden her. Bør skjermen til høgttalarkabelen koplast til jord i begge endar? Altså på forsterkar og karosseri i døra? Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg