Gå til innhold

Gearkasse trøbbel

Ranger emnet


300ZX

Anbefalte innlegg

første gangen var det fattern som kjørte. da begynte hele bilen å riste og gearkassevarslingen kom på. (service greier i instrumentpanelet)

Da sto bilen på verksted i fire måneder!!!

Jeg skulle låne bilen til trondheim da vi skulle til lånke på biltreff.

Da begynder den forbanna service dritten der å lyse igjen, men bilen oppfører seg normalt, så jeg stopper for å peile oljen på den. oljen var bra så jeg prøver å kjøre igjen, men da går den bare i revers. jeg stopper og går ut for å banne og litt diverse. Prøver den igjen etter et par minutter og da er den bra igjen. Kjører den på verksted og på veien dit skjer det flere ganger at den begynner å slure og ikke vil gå fremover. men det holder med å stoppe motoren i ett minutt, så blir det bra igjen.

Kan ikke si at vi har bra erfaring med volvo akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. visst du virkelig dømmer volvo rett ned pga av at du plages med girkassa er litt synd.

Vet at man blir sur.. men trossalt.. de aller aller fleste merkene sliter med sitt.

 

For meg kan det jo høres ut som elektronikk feil og feil med koblingen.

Det at du stopper motoren i 1 min.. resetter girkassa eller no og gjør det slik at du kan kjøre videre.

 

hvilken årsmodell er bilen? og hvor mange km har den gådd?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1999 modell som har gått 140000.

Hvis dette er en elektronisk feil har lampa i innstrumentpanelet sluttet å lyse når jeg stoppet bilen. men lampa lyste med en gang jeg slo på tenningen igjen. Det er gearkassen som er ødelagt, de har vist bestilt en ny nå.

Håper den holder ut bilens levetid da i hvertfall:)

Har ingenting negativt å si om volvo jeg bortsett fra dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår