Gå til innhold

spiller-problemer.HJELP!

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

har en sony X-plod spiller av type med "vippe display". nå jeg skal skifte cd, trykker jeg på open knappen, så er display-tingen festen i bunn, men vipper seg ut i toppen.(litt knotete formulert men..)spilleren er ikke mer en et par måneder gammel, og funker helt fjell. men i dag satt jeg i bilen å skulle koble inn noe dritt inni der bak spilleren, så ringte telefonen, mens jeg satt å pratet begynte jeg å fikle med det hjulet som regulerer hastigheten på hvor fort displayet skal slippes ned, men er ikke elektrisk drevet..husker ikke hel hva jeg gjord med det(er en av dem som MÅ holde på med et eller annet når jeg snakker i tlf!) men når jeg skulle sette på displayet igjen, og vippe det opp, va det ikke sånn jevnt som det har vært tidliggere, men veldig hakkete. og når jeg åpnet igjen, vippet displayet bare ca 1/4 ned, så stopet det, og når jeg skule "hjelpe" det nd me pekefinger'n, hang det liksom lit igjen, på 3 punkter..

sinnsykt knotete skrevet! å det beklager jeg! ser det veldig godt for meg i hodet, men er vanskeliggere å få det ned på tastaturet! uansett blir jeg meget glad hvis noen har noen "triks i ludo" på hvordan jeg kan få dette i orden.er meget irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå!

leste tråden din tidligere men kan ikke si å ha noe konkret å si uten å ha sett mekanismen men ikke mange måtter å lage en sånt driverk med slik funksjon.

Så, jeg tror at den må ha en eller annen form for "clutch", slik at når du vil ha en tregere gang ved åpning så økes/strammes clutchen da har du igjen "skruen" som strammer clutchen og vanligvis man "øker/strammer" (de fleste ganger) når man skrur medurs.... og omvendt, moturs løsner du clutchen. Så hvis du har sittet og fiklet og skrudd den for langt inn (tror det siden den går tregt ut og hakker) så har muligens skruen hoppet av sporet og ergo får du ikke "trekkt tilbake" skruen og da får du ikke løsnet clutchen....

En sånt skrue ar gjerne av den såkalt "uendeligskrue" som drar fram og tilbake en arm/lås. Jeg ville prøvd å "skru medurs" sakte og forsyktig inntil du kjenner at armen/låsen treffer sporet igjen (du vil kjenne at skruen får en liten nykk/klick) og først da skru andre veien, altså moturs....

Ellers kan også den justerings skruen "styre" åpningen til en ventil/mekanisk vifte men den løsningen er ikke så vanlig lenger.... husker å ha sett det i Nakamichis sine cassett deck før. :)

Du får prøve, også for vi håpe at det hjelper! men du må nok prøve en del ganger før du får det til, om det er slik jeg tror da... :)

Lykke til og håper det hjelper

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider