Gå til innhold

inspection..

Ranger emnet


Bauf2k

Anbefalte innlegg

for 2-3 dager siden begynte det gule lyset på inspection å lyse.. så lyste "oil service" ved siden av.. kan noen fortelle meg hvorfor den begynte å lyse.. ble jo litt nervøs da.. har nettopp fylt på olje på bilen,er ikke sikker på om at det lyste før jeg fylte olje eller om det var etter at jeg hadde fylt.. har ikke så særlig mye vett på biler og sånt,så om detter er et domt spørsmål så ha meg unnskyldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 2-3 dager siden begynte det gule lyset på inspection å lyse.. så lyste "oil service" ved siden av.. kan noen fortelle meg hvorfor den begynte å lyse.. ble jo litt nervøs da.. har nettopp fylt på olje på bilen,er ikke sikker på om at det lyste før jeg fylte olje eller om det var etter at jeg hadde fylt.. har ikke så særlig mye vett på biler og sånt,så om detter er et domt spørsmål så ha meg unnskyldt!

 

 

 

Så lenge det er olje på bilen så er det jo bare og slappe av.. Det er ikke altid man kan stole på elektroniken.. =)

Bmw E36 328IT M-Tech.

The Ultimate Driving Machine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett fordi den lampa går etter kilometer telleren og lyser deretter. Har ingenting og si om du bytter olje eller tar service så lenge ikke service lampa blir nullstilt.

 

Sånn som jeg ser det kan du enten:

1. Levere bilen til service (da nullstiller de lampene for deg)

2. Kjøpe nullstillings verktøy (fra f.eks. motortechnik)

3. Nullstille selv med en ledning ( Se http://www.bmwe30.dk for hvordan )

 

Kanskje ikke så vanskelig valg men nå har du noen hvertfall ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Egil sier her, at du ikke har nullstilt servicelampa. Det finnes mange forskjellige måter å nullstille den på, det enkleste er vel å skaffe seg sånn nullstiller, de er vel ikke altfor dyre heller. Hvis man er flere kompiser med BMW kan man jo også spleise på en :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår