glx-rider Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Fikk meg en ny fancy spiller igår.. En pioneer 960. Blir vel 9600 i Norge.. Så har jeg gleda meg til å prøve auto EQ, ettersom jeg var plaga med veldig skrikende diskanter på gamle clarionen min.. Så jeg fyrer opp auto EQ og lar den holde på en stund, så hiver jeg meg inn og fyrer op lyden når den er ferdig.. Da kommer den veldig ubehagelige overraskelsen... Hører det skurrer ganske godt i høyttalerene bak, så jeg fader lyden bak og merker den er veldig lav, og skurrete når jeg pusher på.. Faen tenker jeg, og begynner å sjekkepå level osv. Så hører jeg at det ikke er noe lyd i diskantene! Helv. Kobler av woff. på delefilteret og da blir nesten all lyd borte.. Ok nå HAR jeg tatt disk. tenker jeg. Men så prøver jeg å koble de på woffer utgangene og da blir det lyd i dem! Ikke super rent, men heller ikke meninga regner jeg ettersom det ikke blir riktig frek. Slik var det på begge sider.. Så det jeg lurer på nå er: 1.Hva har jeg ødelagt?(delefilt.?) 2.Hvis det er delfil. hva kan jeg da gjøre? BSre kjøpe en ny en? 3. Hvorfor har dette skjedd, hva har jeg gjort gæli? komp.settet det dreier seg om er et INFINITY REF 6500. Beklager at det ble et veldig langt innlegg, men føler meg mildt sagt rystet nå, og håper at noen kan svare på dette.. Har fått veldig god hjelp her før! Mvh. Juan Bråten Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 har du resettet spillern etter dette? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 nei.. burde jeg det? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Jeg tenker på equalizern. Er jo mulig at den har fått en helt gærn innstilling Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeltaHF_Fan Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 stilte den en gang til etterpå.. men da tok jeg av de bak... men kan det ha noe å si? burde jeg prøve igjen med de inne? trodde at delefilteret bare fikk et signal inn, så hvis woof funka burde diskant funke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 det er sant. men om signalet den får inn er så lavt på frekvens at det ikke blir noe å sende til diskanten så vil den jo ikke synge i det hele tatt Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Tenkte på det igår.. Så jeg byttet signalkablene på forsterkeren, så jeg kjørte front på de bak.. Det ble ikke noe forskjell.. Skal prøve meg litt frem sammen med anlegget til en kamerat for å finne ut om det bare er delefilter eller den og diskant.. Ingen som har peil på hva som har skjedd, el hvordan det kan ordnes? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Dessverre. Hør med Zetec du, det virker som om han har ganske grei peiling på slikt Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Har 9600 og må si at auto-EQen er noe møkk. Har aldri sprengt noe da men de gangene jeg har prøvd så er det ikke akkurat noe go'lyd den presterer å finne frem til, høres ut som en vil flokk med bøffler på et bølgeblekktak allerede på lavt voulm. Så neste gang:Ta deg god tid og still selv, er jo halve moroa det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Jeg kunne nok hjulpet deg her, men som det har vært i omstridte diskusjoner her på forumet, hvis man importerer er det liten hjelp å få fra norske forhandlere.. Jeg hadde nok hjulpet deg som privatperson, men nå er jeg forhandler så da blir det feil for meg å hjelpe folk som går ut av landet for å handle. OG før det skjer noe mer, ikke la denne tråden gå videre på dette, det har vi gjort nok ganger før. Hadde du kjøpt spilleren i Norge hadde nok dette problemet vært løst for lenge siden. Beklager. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 hmm.. hos meg ble den faktisk ganske bra! har vært plaga av en sur basskasse(låner a kamerat,ikke $nok til å kjøpe meg ennå) og skrikende diskanter.. Alt dette ble borte når jeg brukte den. I tillegg så høres lyden mer fyldig ut.. Kanksje bare jeg som har vært heldig?? Likevel..irriterer meg ekstremt over at de bak måtte ta kvelden, så det ser vel ut som at jeg må kjøpe meg et nytt delefilter ja... :( Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg